نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۰

الکترونیک آرتز لوگو موتور فراست‌بایت را تغییر داد

شرکت الکترونیک آرتز لوگو موتور بازی‌سازی فراست‌بایت را برای نمایش اهداف تازه عوض کرد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، شرکت الکترونیک آرتز تصمیم گرفت تا لوگو و برند موتور بازی‌سازی فراست‌بایت را به‌روز کند. لوگو این موتور هم‌اکنون به‌جای چند ردیف از تکه‌های کریستالی تبدیل به یک دست صاف و مشخص‌تر شده است. شرکت EA اعتقاد دارد که لوگو جدید علاوه‌بر نشان‌دادن شعار قبلی یعنی «کاوش، تکامل و به‌کارگیری فناوری اختصاصی برای استودیوهای زیرمجموعه»، اکنون شعار «پلتفرمی برای نوآوری مشترک» را نیز بازنمایی می‌کند.

الکترونیک آرتز در ادامه پیرامون علت تغییر لوگو و برند موتور Frostbite گفت: «این اقدام نشان‌دهنده تمرکز مجدد روی تقویت مشارکت تیم‌ها و توسعه‌دهنده‌های ما است. طی سال‌ها دست‌دردست تیم‌های بازی‌سازی EA در سراسر جهان تلاش کردیم تا شگرد توسعه بازی‌های یکدیگر را درک کنیم و در فناوری‌های خود تغییرات مثبت را به‌گونه‌ای به کار ببریم تا انعطاف‌پذیری بیشتری برای نوآوری و تجربه کاربری بهتری برای توسعه‌دهنده‌ها ایجاد کند.»

الکترونیک آرتز با بهبود فراست‌بایت می‌خواهد این موتور بهترین انتخاب برای تیم‌های بازی‌سازی آن‌ها شود

شرکت Electronic Arts تأیید کرد با اینکه موتور فراست‌بایت با هدف اتحاد و تقویت همکاری تیم‌های تخصصی بازی‌سازی آن‌ها گسترش می‌یابد، اما توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند برای ساخت بازی‌های خود از موتورهای دیگر بهره ببرند. برای مثال تاکنون برای ساخت مجموعه Star Wars Jedi و نسخه بعدی Mass Effect از آنریل انجین استفاده شده است. بااین‌حال الکترونیک آرتز در نظر دارد تا فراست‌بایت را تا حدی ارتقاء دهد که تبدیل به بهترین انتخاب تیم‌های بازی‌سازی آن‌ها شود.

باتوجه‌به اینکه اولین‌بار برای ساخت مجموعه بازی‌های بتلفیلد از فراست‌بایت استفاده شد، لوگو این موتور به حالت شکسته بود تا یادآور تخریب‌پذیری پرجزئیات مجموعه باشد. حال لوگو جدید با تأکید بر مشارکت و اتحاد توسعه‌دهنده‌های EA طراحی شده است تا فراست‌بایت در مسیر تحقق این هدف ارتقاء یابد.

لوگو جدید موتور بازی‌سازی فراست‌بایت

لوگو جدید موتور فراست‌بایت

الکترونیک آرتز در ادامه افزود: «طراحی جدید ما که از لایه‌های متوالی و هم‌پوشانی‌شده شکل گرفته است، نشان می‌دهد که تیم‌های ما چگونه با کمک یکدیگر به تقویت نقاط قوت‌شان کمک می‌کنند تا درنهایت به نقطه عطفی برسند که به‌تنهایی هرگز ممکن نبود. هر لایه نشان‌دهنده بخشی از فناوری‌های فراست‌بایت است که هم نوآوری دارد و هم پایه‌ای برای لایه (فناوری) بالاتر خواهد بود تا درنهایت تبدیل به یک جسم منسجم شود. همچنین انتخاب لبه‌هایی صاف‌تر و طراحی نرم‌تر برای این لوگو نشان می‌دهد الکترونیک آرتز متعهد به اصلاح مشکلات موتور خود است.»

بازی Dragon Age: Dreadwolf جدیدترین بازی الکترونیک آرتز است که با موتور فراست‌بایت توسعه می‌یابد و جزئیات بیشتری از آن در تابستان ۲۰۲۴ در اختیار طرفدارها قرار خواهد گرفت.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده