نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۹

دو بازی دیگر به‌زودی ایکس باکس گیم پس را ترک می‌کنند

براساس برنامه‌ریزی انجام شده، تا آخر ماه دسامبر ۲۰۲۳ دو بازی Naraka و Monster Train از فهرست ایکس باکس گیم پس خارج خواهند شد.

سرویس ایکس باکس گیم پس و مشترکین آن سال شلوغ و پرماجرایی را پشت سر می‌گذارند و با اضافه شدن Far Cry 6 به سرویس اشتراکی مایکروسافت، منتظر هستیم تا ببینیم در سال ۲۰۲۴ چه بازی‌هایی به این فهرست راه خواهند یافت. اما قبل از آن باید تا آخر ماه دسامبر با ۲ بازی موجود در سرویس خداحافظی کنیم. بازی Far Cry 6 به‌عنوان مهم‌ترین بازی گیم پس در ماه دسامبر از تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) در دسترس کاربران کنسول‌، پی‌‌سی و کلاد قرار گرفته است.

تاجایی‌که تاکنون مشخص شده است، تنها این ۲ بازی هستند که در تاریخ ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) گیم پس را ترک می‌کنند. بازی Naraka: Bladepoint به‌عنوان یکی از این دو بازی، روی ایکس باکس یک بازی رایگان است و تنها نسخه Deluxe آن است که با ویژگی‌های اضافی خود گیم پس را ترک می‌کند.

بازی دوم نیز Monster Train است که مانند Naraka روی پی سی، کنسول و کلاود در دسترس قرار داشت. از‌طرفی نسخه Deluxe Edition بازی Naraka: Bladepoint دیگر برای خرید نیز در دسترس قرار ندارد؛ اما اگر قصد دارید بازی Monster Train را قبل از ترک سرویس گیم پس خریداری کنید، می‌توانید از تخفیف ۲۰ درصدی قیمت آن بهره‌مند شوید.

بازی هایی که به زودی گیم پس را ترک میکنند

ایکس باکس پیش از این اعلام کرده است که در نیمه دوم ماه دسامبر ۲۰۲۳ دیگر بازی تازه‌ای به گیم پس اضافه نخواهد کرد.  همچنین باتوجه‌به زمانبندی عرضه بازی‌های موجود در این فهرست، حدس‌هایی درباره بازی‌هایی که ممکن است در ماه ژانویه از این سرویس خارج شوند، زده می‌شود که Hitman World of Assassination و Monster Hunter Rise از جمله گزینه‌های احتمالی هستند.

همچنین بعد از شایعاتی که درباره بازی Baldur’s Gate 3 و احتمال عرضه آن روی گیم پس مطرح شده بود، سون وینکه، مؤسس استودیو لاریان در مصاحبه با IGN به‌طور رسمی تأیید کرد که آن‌ها برنامه‌ای برای انتشار Baldur’s Gate 3 در گیم پس ندارند. سون وینکه در این رابطه گفت که تیم آن‌ها یک بازی بزرگ ساخته است که بدون پرداخت درون برنامه‌ای است؛ بنابراین بازیکن‌ها باید قیمت منصفانه‌ای را برای تجربه آن پرداخت کنند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع purexbox
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده