// دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵

سونی به دنبال تغییر درجه سختی در جریان بازی‌ها است

ثبت اختراع جدید سونی به تلاش این شرکت برای تغییر درجه سختی بازی‌ها به‌شکل پویا و مطابق با مهارت گیمرها اشاره دارد.

سونی حق اختراعی را ثبت کرد که با فناوری نوآورانه درجه سختی بازی‌ها را به‌صورت همزمان و مطابق با مهارت بازیکن‌ها تغییر می‌دهد. این ایده قبلا هم در صنعت ویدیوگیم وجود داشت؛ اما سونی در پی بهبود آن است.

حق اختراع جدید شرکت سونی «تطبیق سطح دشواری برای فعالیت‌های مهارت-محور در محیط‌های مجازی» نام دارد که از الگوریتم‌هایی برای اطلاع از عملکرد کاربر استفاده می‌کند و از مکانیزم‌ها، عناصر و موقعیت‌های مختلف بهره می‌برد. سپس با سخت‌تر یا آسان‌تر کردن این اجزاء سطح دشواری تنظیم می‌شود تا بازیکن بدون احساس عصبانیت مدت بیشتری درگیر تجربه بازی شود یا در طول مسیر احساس آسانی بیش‌ازحد بازی را نداشته باشد.

الگوریتم‌های این پتنت به‌جای انتخاب سطح دشواری به‌روش معمول به‌شکل پویا تعیین می‌شوند و به هر بازیکن تجربه‌ای متفاوت ارائه خواهند کرد. بنابراین می‌توان گفت که درک میزان دشواری یک بازی قبل از خرید و تجربه بازی برای گیمرها سخت خواهد بود؛ زیرا با این روش میزان سختی بازی برای هر فرد متفاوت است.

حق اختراع جدید سونی درباره درجه سختی پویا

اسناد این حق اختراع به مولفه‌های تحت تأثیر این تکنولوژی نیز اشاره دارند که شامل قدرت کاراکتر، نرخ احیای سلامتی و مهارت دشمنان و سرعت جابجایی می‌شود. البته همانطور که گفته شد، این پتنت کاملا جدیدی نیست و قبلا حق اختراع‌های مشابهی مثل SBMM یا EOMM به ثبت رسیده است.


منبع Insider-Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده