نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۰

هیدئو کوجیما هرگز قصد بازنشستگی ندارد

هیدئو کوجیما، خالق بازی‌های Metal Gear Solid و Death Stranding اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای بازنشستگی ندارد.

هیدئو کوجیما افسانه‌ای امسال ۶۰ ساله شد. خالق بازی‌های Death Stranding و Metal Gear Solid که درحال‌حاضر روی بازی‌های دث استرندینگ ۲ و OD کار می‌کند، برای تقریبا چهار دهه در صنعت بازی‌های ویدیویی فعالیت دارد؛ بنابراین برخی از طرفدارها فکر می‌کنند که بخواهد در چند سال آینده توسعه بازی‌ها را کنار بگذارد.

هیدئو کوجیما تا سال ۲۰۱۵ با کونامی همکاری می‌کرد، اما پس از انتشار بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain از این شرکت جدا شد و تصمیم به تأسیس استودیو مستقل خود گرفت.

اکنون حدود هشت سال از آغاز فعالیت کوجیما پروداکشنز می‌گذرد، اما این استودیو در این مدت تنها بازی Death Stranding را در دسترس طرفدارها قرار داده است. حالا هیدئو کوجیما در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) کمی درباره انگیزه‌های خود برای ساختن آثار جدید صحبت کرد و توضیح داد که چرا هرگز به بازنشستگی فکر نمی‌کند. این بازی‌ساز نام‌آشنا می‌گوید که خلق تجربه‌های جدید برای او یک شغل نیست، بلکه روشی برای زندگی است.

برای هیدئو کوجیما خلق بازی‌ها یک شغل نیست؛ بنابراین هرگز از این کار دست نخواهد کشید

کوجیما گفت: «دلیل این که مستقل هستم و از یک حرفه دیرینه دفاع می‌کنم، این است که خلق آثار برای من شغل به‌حساب نمی‌آید، ازاین‌رو بازنشستگی برای من معنایی ندارد. این کار برای من مثل زندگی است. افراد کمی در صنعت بازی وجود دارند که می‌توانند از یک شرکت بزرگ بازی‌سازی مستقل شوند؛ چه در ژاپن و چه در خارج از این کشور.

حتی وقتی استودیو Kojima Productions را هشت سال پیش تأسیس کردم، با مخالفت همه هم‌سن‌وسال‌ها، همکارها و بستگان مواجه شدم که می‌گفتند این کار هرگز جواب نمی‌دهد! آن‌ها می‌گفتند بدون توان مالی و سازمانی اداره یک شرکت غیرممکن است. با این‌حال کسی باید ثابت کند که این طرز تفکر قدیمی شده است. باید به سازنده‌های جوان آزادی انتخاب داد. این یکی از دلایلی است که من به خلق آثار ادامه می‌دهم.»

در چند سال اخیر هیدئو کوجیما از علاقه خود به ساخت پروژه‌هایی در خارج از رسانه بازی‌های ویدیویی مثل فیلم و انیمه گفته است. او همچنین با همکاری شرکت A24 در حال ساخت اقتباس سینمایی Death Stranding است. احتمال دارد که در آینده نزدیک شاهد پروژه‌های غیر گیمینگ بیشتری از سوی این بازی‌ساز باشیم.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده