نویسنده: عرفان بدری
// یکشنبه, ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۲

تصویر جدیدی از بازی چندنفره و لغو شده The Last of Us منتشر شد

اخیرا تصویر جدیدی از بازی لغو شده The Last of Us Online در منتشر شده‌ است. همچنین تعدادی از توسعه‌دهندگان این پروژه در رابطه با آن صحبت‌هایی داشته‌اند.

بازی چندنفره The Last of Us یکی از پروژه‌های استودیوی ناتی داگ بود که مدتی پیش به‌طور رسمی اعلام شد توسعه آن متوقف شده است. زمانی‌که اعلام شد بخش چندنفره Factions در بازی The Last of Us Part 2 بازنمی‌گردد، متوجه شدیم که ناتی داگ در نظر دارد تا آن را به یک بازی مستقل تبدیل کند. این پروژه قرار بود یک بازی بزرگ و جاه‌طلبانه باشد که تجربه‌ای منحصربه‌فرد از دنیای The Last of Us را به بازیکن‌ها ارائه می‌داد.

متاسفانه فعلا هیچ تریلر یا ویدیویی از بازی The Last of Us Online منتشر نشده است و به‌تازگی تصویر هنری جدیدی از این بازی منتشر شده است که شما در ادامه می‌توانید آن‌ را مشاهده کنید.

تصویر هنری بازی The Last of Us Online

بازی چندنفره The Last of Us قرار بود وسعتی در حد بازی‌های تک‌نفره ناتی داگ داشته باشد و تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان مجموعه‌های Uncharted و The Last of Us روی آن کار می‌کردند. تمرکز این بازی روی شخصیت‌های کاملا جدیدی در بخش‌های دیگری از ایالات متحده آمریکا بود و این موضوع به ناتی داگ این اجازه را می‌داد تا داستان‌های جدیدی خلق کند که به ابعاد دیگری از آخرالزمان این مجموعه می‌پردازند.

درحالی‌که تنها چند روز تا پایان سال ۲۰۲۳ فاصله داشتیم و انتظار می‌رفت که استودیوی ناتی داگ و شرکت سونی در حال برنامه‌ریزی مراسمی برای معرفی این پروژه مورد انتظار باشند، به‌طور رسمی اعلام شد که ساخت بازی The Last of Us Online لغو شده است. این در حالی‌است که مدتی پیش جیسون شرایر نیز در گزارشی اعلام کرده بود ناتی داگ تولید این پروژه را متوقف کرده است و توسعه‌دهندگان آن را به پروژه‌های تکنفره اضافه کرده است.

علاوه‌براین، دو ماه پیش رسانه کوتاکو در گزارشی از اخراج ۲۵ کارمند قراردادی ناتی داگ خبر داد و اعلام کرد که توسعه بازی چندنفره The Last of Us نیز فعلا متوقف شده است، البته وینیت آگاروال، کارگردان بازی پس از انتشار این گزارش اعلام کرد که کار روی این بازی ادامه دارد. حالا اما دیگر داستان The Last of Us Online به پایان راه رسیده است و ناتی داگ تصمیم گرفته است تا دوباره روی بازی‌های تک‌نفره داستانی کار کند.

تیم ناتی داگ دو انتخاب داشت: یا باید چندین سال زمان را صرف پشتیبانی و انتشار محتوا پس از عرضه بازی چندنفره The Last of Us می‌کرد، یا باید ساخت آن را رها می‌کرد تا دوباره به ساخت بازی‌های تک‌نفره بپردازد. اعضای استودیوی ناتی داگ راه دوم را انتخاب کردند. بااین‌حال طبیعی است که عده‌ای از کنسل شدن پروژه‌ای که مدت‌ها روی آن وقت گذاشته‌اند، ناراحت باشند.

پس از اعلام خبر لغو شدن بازی چندنفره The Last of Us تعدادی از توسعه‌دهندگان این پروژه نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند. ناتانیل فرگوسن، طراح فنی این بازی، The Last of Us Online را پروژه‌ای بسیار خاص و نقطه عطف حرفه خود نامید. همچنین کارل مورلی، طراح سابق این بازی که اکنون در استودیوی دیگر سونی، FireSprite مشغول به کار است، اعلام کرد که در طول ساخت آن بیشتر از هر پروژه دیگری، موارد جدید یاد گرفته است و از تجربه این بازی لذتی می‌برد که در هیچ بازی دیگری آن را تجربه نکرده بود. علاوه‌بر کارگردان بازی، وینیت آگاروال نیز انسجام تیم سازنده و کار گروهی آن را تحسین کرد.


منبع WccfTech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده