نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۵

هیدکی کامیا دلیل جدایی خود از پلاتینیوم گیمز را اعلام کرد

هیدکی کامیا، یکی از بنیان‌گذاران پلاتینیوم گیمز در مصاحبه با رسانه IGN درباره علت جدایی خود از این استودیو صحبت کرد.

پلاتینیوم گیمز اخیرا با انتشار یک توئیت غافل‌گیرکننده تأیید کرد که هیدکی کامیا، خالق مجموعه بازی‌های Bayonetta استودیو را ترک می‌کند. اکنون گیمرها نمی‌دانند باید چه زمانی منتظر تجربه بازی بعدی این بازی‌ساز باشند. او هنوز به‌صورت رسمی در جایی مشغول به کار نیست و بیشتر در کانال یوتیوب خود فعالیت می‌کند. هیدکی کامیا که یکی از بنیان‌گذاران استودیو پلاتینیوم گیمز است، «عقاید شخصی خود» را به‌عنوان دلیل جدایی خود از استودیو بیان کرده بود و اکنون در مصاحبه با رسانه IGN جزئیات بیشتری را از دلیل جدایی خود به اشتراک گذاشته است.

هیدکی کامیا می‌گوید که به بازی‌ها نه به‌عنوان یک محصول، بلکه به‌عنوان اثری هنری نگاه می‌کند

هیدکی کامیا در این‌باره اظهار داشت که اعتمادش نسبت‌به استودیو Platinum Games را از دست داده بود و بدون این اعتماد، امکان ادامه همکاری با آن‌ها را نداشت. ظاهرا دلیل جدایی او از تیمی که خودش تأسیس کرده بود، اختلاف عقاید بنیادین آن‌ها درباره نحوه نگرش به توسعه‌ بازی‌های ویدیویی بوده است.

هیدکی کامیا توضیح داد: «احساس کردم مسیری که استودیو در پیش گرفته است، با عقاید من به‌عنوان یک بازی‌ساز متفاوت است؛ بنابراین آن‌جا را ترک کردم تا در مسیری به کار ادامه دهم که به‌نظرم درست است. من به بازی‌ها به‌عنوان محصول نگاه نمی‌کنم؛ نگاه من به بازی‌ها به‌عنوان یک اثر هنری است. من دوست دارم هنر خودم را در بازی‌هایی ارائه کنم که فقط می‌توانند توسط هیدکی کامیا ساخته شده باشند. پس تصمیم گرفتم تا شرکت را ترک کنم تا مسیر خودم را در پیش بگیرم و بازی‌هایی را بسازم که منعکس‌کننده ایده‌ها و عقاید سازنده‌های آن است.»

هیدکی کامیا بنیانگذار استودیوی Platinum Games

هیدکی کامیا در ادامه توضیحاتی درباره چگونگی جدایی خود از استودیو ارائه کرد. ظاهرا بعد از مدت‌ نسبتا زیادی بحث و گفت‌وگو میان این بازی‌ساز و آتسوشی اینابا، مدیر استودیو، هر دو به این نتیجه رسیدند که این تصمیم بهترین اقدام خواهد بود. کامیا همچنین اذعان دارد که واکنش تیم‌ها و توسعه‌دهنده‌هایی که با آن‌ها همکاری داشته است، برایش تعجب‌آور بود. او واقعا نمی‌دانست که برای برخی از این افراد چه معنی و مفهومی دارد و اینکه تنها چیزی که گاهی اوقات دلتنگ آن می‌شود، افرادی است که در استودیو پلاتینیوم گیمز با آن‌ها همکاری می‌کرد.

هیدکی کامیا در این خصوص اظهار داشت: «اول از همه به آن‌ها توضیح دادم که چرا چنین تصمیمی را گرفتم. سپس گفتم هریک از آن‌ها که مایل باشد، می‌تواند به‌صورت خصوصی با من صحبت کند و خیلی از آن‌ها این کار را انجام دادند. برخی از این افراد دو-سه ساعت با من به صحبت نشستند و بعضی از آن‌ها حتی گریه کردند. برخی از اعضای تیم فکر می‌کردند که تصمیم برای جدایی از آن‌ها خودخواهانه و غیرمسئولانه است. به‌هرحال فکر اینکه دیگر نمی‌توانم با افراد تیم خود در Platinum Games همکاری داشته باشم، برای من ناراحت‌کننده بود و بابت آن متأسفم.»

هیدکی کامیا سابقه درخشانی در زمینه تولید بازی‌ها دارد و با شروع کار در کپکام تعدادی از برجسته‌ترین آثار این شرکت نظیر بازی Resident Evil 2، بازی Devil May Cry، بازی Okami و بازی Viewtiful Joe را کارگردانی کرد. او در استودیو پلاتینیوم گیمز آثاری نظیر Bayonetta و The Wonderful 101 را کارگردانی کرد.

بایونتا در حال شلیک با تفنگ‌هایش در بازی Bayonetta 2

هیدکی کامیا برای کارگردانی Project G.G، بازی اکشن استودیو پلاتینیوم گیمز نیز در نظر گرفته شده بود. درحال‌حاضر معلوم نیست که در غیاب هیدکی کامیا چه کسی سکان هدایت این پروژه را در دست می‌گیرد. هنوز نمی‌دانیم که این کارگردان سرشناس پس از ترک استودیو PlatinumGames به کجا خواهد رفت و مشغول چه کاری می‌شود.

هیدکی کامیا ایده کاملا روشنی برای یک بازی جدید در ذهن دارد

اما چیزی که دراین‌میان امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد، این است که هیدکی کامیا کامیا اعلام می‌کند «ایده‌ مشخصی» را برای یک بازی جدید در ذهن دارد، ولی هنوز تصمیم مشخصی را درباره آن نگرفته است. او همچنین درباره شایعات مربوط به جدایی خود از پلاتینیوم گیمز شفاف‌سازی کرد و گفت که برای همکاری با دیگر بازی‌سازها و راه‌اندازی یک استودیو جدید تصمیم به جدایی نگرفته و هیچ برنامه از پیش تعیین‌شده‌ای نداشته است. هیدکی کامیا درنهایت اعلام کرد که می‌خواهد بازی‌های بعدی خود را با وفاداری به طرز تفکری تولید کند که براساس فلسفه «ساخت آثار با آزادی عقیده» شکل می‌گیرند.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده