نویسنده: عرفان بدری
// شنبه, ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۵

بالدرز گیت ۳ وارد گیم پس نمی‌شود

سون وینکه، بنیان‌گذار استودیو لاریان اعلام کرد که بازی Baldur’s Gate 3 به سرویس گیم پس نخواهد آمد.

بازی نقش‌آفرینی Baldur’s Gate 3، برنده جایزه بهترین بازی سال اخیرا در دسترس کاربران کنسول ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس قرار گرفت. اکنون این سؤال مهم برای دارندگان این پلتفرم پیش می‌آید که آیا می‌توان منتظر عرضه بازی بالدرز گیت ۳ برای سرویس اشتراکی گیم پس بود یا استودیو لاریان برنامه دیگری دارد.

حالا سون وینکه، مؤسس استودیو لاریان در مصاحبه با رسانه IGN به‌طور رسمی تأیید کرد که آن‌ها برنامه‌ای برای انتشار Baldur’s Gate 3 در گیم پس ندارند. سون وینکه در این رابطه گفت که تیم آن‌ها یک بازی بزرگ ساخته است که بدون پرداخت درون برنامه‌ای است؛ بنابراین بازیکن‌ها باید قیمت منصفانه‌ای را برای تجربه آن پرداخت کنند. به این شکل استودیو Larian قادر است که به فعالیت خود ادامه دهد و بازی‌های دیگری بسازد.

استودیو لاریان قیمت بالدرز گیت ۳ را نسبت‌به محتوای آن منصفانه می‌داند و قصد عرضه بازی برای گیم پس را ندارد

سون وینکه در این رابطه توضیح داد: «ما از همان ابتدا همیشه می‌گفتیم که این بازی قرار نیست به گیم پس راه یابد؛ بنابراین Baldur’s Gate 3 به گیم پس نخواهد آمد. ما یک بازی بزرگ ساختیم؛ پس فکر می‌کنم باید هزینه منصفانه‌ای برای تجربه آن پرداخت شود و به نظر من این مشکلی ندارد. ما هیچ‌گونه پرداخت درون برنامه‌ای از شما دریافت نمی‌کنیم؛ درنتیجه شما به اندازه هزینه‌ای که صرف می‌کنید، محتوا دریافت خواهید کرد. این اثر یک بازی بزرگ پرمحتوا است؛ به‌همین‌خاطر فکر می‌کنم به همان شکلی است که باید باشد. این شیوه‌ای است که به ما اجازه می‌دهد به ساخت بازی‌های دیگر ادامه دهیم.»

یکی از کاراکترهای Baldur's Gate 3 در حال نابودی هیولا

باتوجه‌به اینکه استودیو لاریان به‌طور مستقل فعالیت می‌کند و سون وینکه و همسرش بیشترین سهام آن را در اختیار دارند، منطقی است که تیم تمرکز خود را روی درآمد حاصل از فروش بازی قرار دهد. درحال‌حاضر مشخص نیست که چند نسخه از بازی Baldur’s Gate 3 به فروش رفته است، اما زمانی‌که بازی به‌صورت دسترسی زودهنگام برای پلتفرم کامپیوتر منتشر شده بود، بیش از ۲/۵ میلیون نسخه فروش داشت. علاوه‌براین ساخته جدید لاریان پس از بازی Hogwarts Legacy دومین عرضه بزرگ استیم در سال جاری را به خود اختصاص داده است.

پس از موفقیت چشمگیر بازی Baldur’s Gate 3 انتظارها از پروژه نقش‌آفرینی بعدی استودیو لاریان بسیار بالا رفته است. با اینکه تا پایان سال ۲۰۲۴ از بالدرز گیت ۳ پشتیبانی می‌شود و سازنده بازی روزی به‌سراغ ساخت بازی Divinity: Original Sin 3 خواهد رفت، هنوز از برنامه آتی لاریان اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و نمی‌دانیم که چه زمان باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتری از بازی بعدی آن‌ها باشیم.

بازی Baldur's Gate 3 در پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس قابل تجربه است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده