نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۲۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۰

بازی چندنفره The Last of Us لغو شد

ناتی داگ در یک بیانیه رسمی تأیید کرد که توسعه بازی The Last of Us Online پس از فرازونشیب‌های فراوان لغو شده است.

ناتی داگ در سال‌های گذشته مشغول توسعه یک بازی آنلاین و چندنفره مستقل از دنیای The Last of Us بود و بازیکن‌ها برای تجربه این پروژه متفاوت سر از پا نمی‌شناختند. بااین‌حال گزارش‌هایی از روند توسعه این پروژه به گوش می‌رسید که به کاهش اعضای تیم توسعه و توقف تولید بازی اشاره داشتند. اگرچه مدیر تولید این پروژه در اواخر ماه گذشته تأیید کرد که توسعه بازی ادامه دارد، اما تولید پروژه آنلاین و جاه‌طلبانه ناتی داگ متوقف شده است.

این توسعه‌دهنده اخیرا تأیید کرد که ساخت بازی چندنفره لست آو آس تحت عنوان The Last of Us Online لغو شده است. به‌نظر می‌رسد گستردگی و جاه‌طلبی زیاد ناتی داگ برای ساخت این پروژه به این معنی بود که آن‌ها باید بخش زیادی از انرژی و زمان خود را صرف پشتیبانی پس از انتشار پروژه می‌کردند. همین دلیل باعث شد که آن‌ها تصمیم بگیرند به‌جای این کار به خلق بازی‌های تک‌نفره داستان‌محور ادامه دهند که با آن‌ها شناخته می‌شوند.

استودیو Naughty Dog در بیانیه رسمی خود خاطر نشان کرد: «تیم توسعه بازی چندنفره لست آو آس از زمانی‌که ما روی The Last of Us Part 2 کار می‌کردیم، در مرحله پیش‌تولید پروژه خود قرار داشتند. ما درنهایت نسخه دوم را ساختیم که تبدیل به یک تجربه بی‌نهایت خاص و ارزشمند شد. در این مدت، تیم ساخت بازی چندنفره طرح‌های مفهومی خود برای بازی The Last of Us Online را بازنگری کردند و درنهایت به دیدگاه روشنی دست یافتند که تجربه گیم‌پلی زیبا و رضایت‌بخشی را ارائه می‌داد و اشتیاق ما برای حرکت در مسیری را که در آن قرار داشتیم افزایش داد.

با ورود به فاز تولید کامل، دامنه عظیم جاه‌طلبی ما مشخص شد. ما برای انتشار و پشتیبانی پس از عرضه The Last of Us Online در سال‌های آینده، باید تمام منابع استودیو خود را صرف می‌کردیم که این موضوع به‌شدت روی توسعه بازی‌های تک‌نفره ما تأثیر می‌گذاشت؛ بنابراین ما دو مسیر پیش روی خود داشتیم: یکی اینکه تبدیل به یک استودیو انحصاری برای بازی‌های سرویس‌محور آنلاین شویم یا بتوانیم همچنان روی ساخت بازی‌های تک نفره و روایت‌محور تمرکز کنیم. به همه افرادی که روی این پروژه فعالیت کردند، افتخار می‌کنیم. تجربه‌ها و فناوری‌های سرمایه‌گذاری‌‌شده روی این پروژه به ما در توسعه بازی‌های آینده کمک می‌کنند و در ادامه مسیر بسیار ارزشمند خواهند بود.»

ناتی داگ در ادامه بیانیه خود تأیید کرد که چند بازی جاه‌طلبانه و جدید را توسعه خواهد داد.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده