نویسنده: عرفان بدری
// پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

بسته الحاقی فاینال فانتزی ۱۶ در جلب نظر گیمرهای جوان‌تر موفق بوده است

بسته الحاقی بازی Final Fantasy 16 موفق شد تا بازیکن‌های نوجوان را به این مجموعه جذب کند.

بازی Final Fantasy 16 یکی از مهم‌ترین آثار سال ۲۰۲۳ بود که هم نظر مثبت طرفدارها را جلب کرد و هم مورد تحسین منتقدها قرار گرفت. بااین‌حال یکی از اهداف شرکت اسکوئر انیکس از انتشار این بازی جلب نظر بازیکن‌های جوان‌تری بود که در گذشته موفق به تجربه نسخه‌های قبلی مجموعه فاینال فانتزی نشده بودند.

اکنون اولین بسته الحاقی بازی Final Fantasy 16 با نام Echoes of the Fallen در دسترس گیمرها قرار گرفته است که طبق اعداد و ارقام یک نظرسنجی توانسته است تا انتظارات شرکت اسکوئر انیکس را برآورده کند. نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده فاینال فانتزی ۱۶ که در بین طرفدارها بیشتر با نام Yoshi-P شناخته می‌شود، به‌تازگی در مصاحبه‌ای با رسانه ژاپنی فامیتسو از موفقیت این بسته الحاقی در جذب بازیکن‌های جوان‌تر سخن گفته است.

طبق اعلام نائوکی یوشیدا، تیم تبلیغاتی آن‌ها با انتشار یک نظرسنجی به این نتیجه رسیده است که بیش از ۱۰ درصد تجربه‌کننده‌های بسته الحاقی Echoes of the Fallen در اواخر نوجوانی یا حتی اوایل دهه دوم زندگی خود قرار دارند. این به آن معنا است که این دسته از بازیکن‌ها هیچ‌یک از نسخه‌های Final Fantasy را تجربه نکرده‌اند. هدف اسکوئر انیکس تجربه فاینال فانتزی توسط همه گروه‌های سنی بود که تا حدودی به آن دست یافت.

فاینال فانتزی که از سال ۱۹۸۷ با کنسول فامیکام کار خود را شروع کرد، در سال ۱۹۹۰ با کنسول NES به غرب راه پیدا کرد و از آن زمان تاکنون جزو محبوب‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی جهان به‌شمار می‌آید. بااین‌حال این سری برای ادامه حیات باید بتواند تغییراتی ایجاد کند و با شرایط نسل جدید سازگار شود؛ موضوعی که نائوکی یوشیدا نیز به آن اشاره می‌کند و می‌گوید در ابتدا مخالفت زیادی در رابطه با تغییر سیستم مبارزه نوبتی مجموعه وجود داشت.

بازی Final Fantasy 16 تنها در پلی استیشن 5 قابل تجربه است، اما در زمانی نامعلوم به کامپیوتر نیز راه می‌یابد. درحال‌حاضر بسته الحاقی Echoes of the Fallen با قیمت ۱۰ دلار به‌فروش می‌رسد. این دی‌ال‌سی داستانی تنها بسته الحاقی بازی فاینال فانتزی ۱۶ نخواهد بود و همان‌طور که در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۳ اعلام شد، یک بسته دیگر با نام The Rising Tide نیز برای انتشار در بهار سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده