نویسنده: عرفان بدری
// پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰

هیدئو کوجیما و کوری بارلوگ به پایان کار E3 واکنش نشان دادند

هیدئو کوجیما و کوری بارلوگ اخیرا نسبت‌به خبر لغو همیشگی مراسم E3 واکنش نشان دادند.

انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی آمریکا (ESA) اخیرا به‌طور رسمی اعلام کرد که دیگر قصد برگزاری مراسم E3 را ندارد. از سال ۱۹۹۵ بسیاری از ناشرها و توسعه‌دهنده‌های بازی‌ها در لس آنجلس دور هم جمع می‌شدند و محصولات خود را به ۱۰ها هزار بازیکن نشان می‌دادند. همه چیز تا سال ۲۰۱۸ خوب پیش می‌رفت و این مراسم به‌عنوان مهم‌ترین رویداد تبلیغاتی این صنعت شناخته می‌شد؛ تا اینکه در سال ۲۰۱۹ سونی از شرکت در این مراسم صرف‌نظر کرد.

در ادامه نیز شاهد همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان بودیم که باعث لغو برگزاری E3 2020 شد. در سال ۲۰۲۱ مراسم E3 به شکل آنلاین پیگیری شد؛ درحالی‌که در سال ۲۰۲۲ همه‌گیری کرونا باری دیگر  E3 را لغو کرد و E3 2023 نیز به‌دلیل عدم تمایل بسیاری از ناشرها برای حضور در مراسم لغو شد. سپس قرار شد تا این مراسم با قالب جدیدی در سال آینده بازگردد؛ تا اینکه درنهایت انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی از لغو دائمی این مراسم خبر داد.

هیدئو کوجیما پایان E3 را غم‌انگیز و موفقیت جهانی بازی‌های ژاپنی را مدیون این مراسم می‌داند

با پایان کار این مراسم مهم و تأثیرگذار، بسیاری از فعالان و توسعه‌دهنده‌های صنعت بازی‌های ویدیویی نسبت‌به اعلام این خبر واکنش نشان دادند. هیدئو کوجیما، خالق بازی‌های Metal Gear و Death Stranding پایان E3 را غم‌انگیز توصیف کرد و به نمایش معروف و به‌یادماندنی بازی Metal Gear Solid 2 در سال ۲۰۰۰ اشاره داشت. او همچنین گفت که هرگز تشویق و استقبال تماشاچیان در آن زمان را فراموش نمی‌کند و معتقد است بدون E3 توسعه‌دهندگان و بازی‌های ژاپنی به این حد از موفقیت در سطح جهان نمی‌رسیدند. این مراسم توانست تا بازی‌سازهای سراسر جهان را دور هم جمع کند و از مرزها و نژادها فراتر برود.

همچنین کوری بارلوگ، کارگردان God of War محصول ۲۰۱۸ نیز به اولین نمایش این بازی در مراسم E3 2016 اشاره کرد که با هیجان حضار همراه بود و باعث شد تا دیدگاهش به‌طور کامل تغییر پیدا کند. علاوه‌بر‌این مایک مایکا از Digital Eclipse نیز اعلام کرد که E3 در اوج خود یک نمایشگاه جهانی بسیار بزرگ بود که اکنون هیچ‌جایی در جهان ندارد و هرگز نیز مانند آن وجود نخواهد داشت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده