نویسنده: عرفان بدری
// پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰

دلیل انتشار دیرتر نسخه کامپیوتر GTA 6 مشخص شد

یکی از توسعه‌دهنده‌های سابق راک‌استار توضیح داد که چرا کاربران کامپیوتر باید زمان بیشتری را برای تجربه بازی GTA 6 منتظر بمانند.

مایک یورک، یکی از توسعه‌دهنده‌های سابق راک‌استار گیمز در رابطه با عرضه دیرتر بازی‌هایی مثل GTA 6 برای کامپیوتر توضیحاتی را ارائه کرده است. این توسعه‌دهنده از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ با‌ این شرکت همکاری می‌کرد و سابقه کار روی بازی‌های بزرگی مانند Grand Theft Auto V و Red Dead Redemption 2 را دارد.

مارک یورک عرضه دیرتر نسخه کامپیوتر GTA 6 را اولویت‌های راک‌استار می‌داند

مایک یورک می‌گوید دلیل اینکه طرفدارهای جدیدترین نسخه Grand Theft Auto در پلتفرم کامپیوتر باید زمان بیشتری را نسبت‌به کاربران کنسول‌ها منتظر بمانند، بحث اولویت‌های شرکت Rockstar Games است. او با پخش ویدیو جدیدی در کانال یوتیوب خود گفت که اولویت این شرکت پلتفرمی است که بیشترین فروش را دارد؛ به‌خصوص در گذشته که کنسول‌های پلی استیشن پلتفرم مهمی بودند و نسخه پلی استیشن اکثر بازی‌ها، بیشترین فروش را نسبت‌به دیگر پلتفرم‌ها داشت و عملا همه بازی‌ها در پلی استیشن تجربه می‌شدند.

در ادامه مایک یورک گفت که حتی زمانی‌که او برای کار روی جی‌تی‌ای ۵ به راک‌استار گیمز پیوست، تیم سازنده بیشتر وقت خود را روی نسخه پلی استیشن 3 بازی می‌گذاشت تا بهترین نسخه ممکن از آن را ارائه دهد؛ درحالی‌که به‌طور همزمان نیز مشغول کار روی نسخه ایکس باکس 360 بود. همچنین نسخه PC بازی‌ها نیز همیشه در پس‌زمینه وجود دارند و نسخه کنسولی نیز با استفاده از آن ساخته می‌شود. بااین‌حال این نسخه چندان بی‌عیب و ایراد نیست و به‌نوعی به نسخه‌های کنسولی کمک می‌کند و باعث می‌شود تا آن‌ها به‌خوبی اجرا شوند.

یکی از شخصیت‌های قابل بازی Grand Theft Auto 6

پس از اینکه بازی دردسترس کاربران کنسول‌ها قرار می‌گیرد، تیم توسعه‌دهنده به‌سراغ تولید نسخه کامپیوتر می‌رود. همیشه توسعه این نسخه مدت بیشتری طول می‌کشد؛ چراکه سازنده مجبور است بازی را برای کامپیوترهای مختلفی بهینه کند. همچنین نسخه پی‌سی باید بیشتر از نسخه کنسولی آزمایش و تست شود.

مایک یورک در ادامه اضافه می‌کند که کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس تنها یک کارت گرافیک و معماری دارند، اما زمانی‌که سخن از کامپیوتر به میان می‌آید، هر شخصی یک کامپیوتر متفاوت دارد که از اجزاء و سخت‌افزار متفاوتی تشکیل شده است. به‌ همین دلیل ساخت نسخه کامپیوتر آخرین اولویت سازنده‌ها خواهد بود تا بتوانند به اندازه کافی برای آن وقت بگذارند. منابع مالی و انسانی محدود هستند؛ بنابراین توسعه‌دهنده‌ها تمرکز خود را بر نسخه کنسولی معطوف می‌کنند و در ادامه به‌سراغ عرضه نسخه کامپیوتر خواهند رفت.

اگر توسعه نسخه کامپیوتر بازی GTA VI نیز مانند GTA V پیش برود، می‌توان انتظار داشت که این اثر در صورت عدم تأخیر در سال ۲۰۲۵ برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس منتشر شود و درنهایت کاربران پی‌سی نیز بتوانند در سال ۲۰۲۷ این بازی مورد انتظار را تجربه کنند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده