نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۹

تیک تو: هوش مصنوعی توسعه بازی‌ ها را ارزان‌تر و سریع‌تر نمی‌کند

مدیرعامل تیک-تو باور دارد هوش مصنوعی نمی‌تواند هزینه و زمان توسعه بازی‌ها را کاهش دهد.

استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت تیک-تو اینتراکتیو در گفت‌وگو اخیر خود توضیح داد با اینکه هوش مصنوعی می‌تواند به بهبود کیفیت بازی‌های تولید شده کمک کند اما قادر نخواهد بود سرعت یا هزینه تولید بازی‌ها را کاهش دهد. باتوجه‌به اینکه تیک-تو شرکت مادر راک‌استار گیمز به حساب می‌آید، زلنیک در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر فرایند تولید بازی‌های بزرگ از جمله GTA VI صحبت کرد.

زلنیک در گفت‌وگو خود به استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بازی GTA 6 اشاره نکرد اما گفت هوش مصنوعی به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا بازی‌های بهتری را با همان مقدار زمان و هزینه بسازند. مدیرعامل تیک-تو انتظار ندارد استفاده از فناوری‌ هوش مصنوعی باعث کاهش هزینه خالص یا زمان توسعه شود و به همین خاطر مصرف‌کنندگان نباید انتظار کاهش قیمت بازی‌ها را داشته باشند.

نماد هوش مصنوعی در دست

این نگرش زلنیک با اظهار نظرهای گذشته او مطابقت دارد. این مدیرعامل در مصاحبه قبلی خود گفته بود هوش مصنوعی می‌تواند کیفیت بازی را ارتقا دهد و برای مصرف‌کننده مفید خواهد بود. بااین‌حال زلنیک در جلسه دیگری، بسیاری از گفتگوها در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر توسعه بازی‌ها را بزرگنمایی بیش از حد خواند. زلنیک در مورد این ایده که احتمالا هوش مصنوعی بر فرآیندهای توسعه بازی تسلط پیدا کند گفت: «نبوغ در قلمرو انسان‌ها است و من معتقدم به همین شکل باقی خواهد ماند».

باید توجه داشت که استفاده از هوش مصنوعی در تولید بازی‌ها می‌تواند اثرات دیگری داشته باشد؛ برای مثال ممکن است استفاده از آن منجر به کاهش تعداد کارمندان شرکت‌ها شود. اخیرا استودیو Embark، زیرمجموعه شرکت Nexon به‌دلیل استفاده از دیالوگ‌های صوتی تولید شده توسط هوش مصنوعی در بازی The Finals با انتقاداتی مواجه شد. با اینکه تیک-تو یا سایر توسعه‌دهندگان اعتقاد دارند هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین توسعه‌دهندگان و نقش‌آفرینان انسانی شود اما تنها گذر زمان نتیجه را مشخص خواهد کرد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده