نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۳

E3 برای همیشه لغو شد

E3 که زمانی به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد گیمینگ سالیانه شناخته می‌شد، بعد از چند مرحله لغو پیاپی، بالاخره برای همیشه به کار خود خاتمه داد.

حساب توییتر رسمی E3 با انتشار توییتی اعلام کرد رویداد Electronic Entertainment Expo بعد از چندین سال فعالیت به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد گیمینگ سالیانه، بالاخره به پایان راه رسیده است. طی سال‌های گذشته چالش‌های متعددی بر سر راه برگزاری E3 قرار گرفتند و بعد از اینکه امسال هم امکان برگزاری این نمایشگاه فراهم نشد، بالاخره شرکت مجری این رویداد تأیید کرد که E3 برای همیشه لغو شده است. استنلی پیر لوئیس، مدیرعامل و رئیس ESA در گفت‌وگو با واشنگتن پست در اینباره می‌گوید:

«بعد از بیش از دو دهه میزبانی رویدادی که به‌عنوان نمایشگاه مرکزی ایالات متحده و صنعت جهانی بازی‌های ویدیویی فعالیت داشت، شرکت Entertainment Software Association تصمیم به اتمام کار E3 گرفته است. ما می‌دانیم که همه‌ی اعضای صنعت بازی از جمله گیمرها و بازی‌سازان نیز شور و اشتیاق زیادی برای E3 دارند و ما این اشتیاق را با آن‌ها شریک هستیم. ما می‌دانیم که خداحافظی با این رویداد محبوب کار دشواری است اما باتوجه‌به فرصت‌های جدیدی که صنعت ما برای دسترسی به طرفداران و شرکای خود ایجاد کرده است، این تصمیم درستی است که باید گرفته شود.»

پیام لغو رویداد E3

E3 از چند سال قبل رو به افول پیش رفت. زمانی‌که شرکت‌های بزرگی مانند سونی، EA و نینتندو از نمایش بازی‌های خود در این رویداد کناره‌گیری کردند و به‌جای آن برنامه‌های اختصاصی خود را برگزار کردند. بعد از آن هم با ظهور رویدادهای جایگزینی مانند Summer Games Fest جف کیلی، به‌نوعی جای خالی E3 احساس نمی‌شد. درنهایت هم شیوع جهانی ویروس کرونا و اجرای قرنطینه‌ی گسترده در کشورهای مختلف جهان، میخ آخری بود که به تابوت E3 کوبیده شد.

ESA در سال ۲۰۲۱ حتی تلاش کرد تا E3 را به‌صورت آنلاین برگزار کند که نهایتاً باعث شد تا زیان آن بیش از درآمدزایی آن برای برگزار کنندگان باشد. به‌طوری که برنامه‌ی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به‌طور کلی تعطیل شد. سپس در بازه‌ای ReedPop به‌عنوان هماهنگ کننده مراسم مأمور به احیای E3 شد اما این برنامه‌ها نیز با شکست مواجه شد. E3 2023 نیز با عدم تمایل ناشران و توسعه‌دهندگان بزرگ در آخرین لحظات کنسل شد تا راه ReedPop و ESA نیز از هم جدا شود.

درحالی‌که برگزاری E3 2024 نیز بسیار بعید به‌نظر می‌رسید، گفته می‌شد که احتمال دارد این رویداد با تغییرات گسترده‌ای در سال ۲۰۲۵ بازگردد. حالا این خبر تمامی گمانه‌زنی‌ها را به پایان رسانده‌اند و دیگر باید E3 را به خاطره ها سپرد.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده