نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۰

مایکروسافت گیم پس رایگان را بررسی می‌کند

مایکروسافت ارائه رایگان ایکس باکس گیم پس در ازای تماشای تبلیغات را بررسی می‌کند.

تیم استوارت، مدیر مالی ایکس‌ باکس، در جلسه اخیر خود تایید کرد مایکروسافت تلاش می‌کند سرویس گیم پس را روی هر صفحه‌ای که قابلیت اجرای بازی‌ها را دارد، ارائه کند. یکی از روش‌های احتمالی برای گسترش دامنه گیم پس در بازارهای نوظهور، ارائه امکان استریم بازی‌ها در ازای تماشای تبلیغات خواهد بود.

استوارت در این‌باره توضیح داد: «چشم‌اندازی که من تمایل دارم درباره آن صحبت کنم، این است که ما سرویس استریم xCloud را داریم؛ بنابراین افراد می‌توانند اشتراک گیم پس آلتیمیت را خریداری کنند و امکان استریم صدها بازی را داشته باشند. برای بازارهای نوظهور به مانند آفریقا، هند یا آسیای جنوب شرقی که احتمالا بازار اول کنسول‌ها نیستند، می‌توان به بازیکن‌ها پیشنهاد تماشای یک تبلیغ ۳۰ ثانیه‌ای در ازای تجربه دو ساعت استریم بازی را ارائه کرد.

برای مثال در آفریقا حدود ۵۰ درصد جمعیت ۲۳ ساله یا کمتر هستند که شروع به کسب درآمد کرده‌اند. با اینکه جمعیت جوان موبایل و دستگاه‌های همراه دارند اما می‌توان گفت که از درآمدزایی قابل توجهی برخوردار نیستند؛ بنابراین ما می‌توانیم با سیاست کسب‌وکار خود وارد این بازار شویم و به میلیون‌ها گیمر که نمی‌توانستیم به آن‌ها دسترسی داشته باشیم، مدل تجارت خود را ارائه کنیم».

رسانه ویندوز سنترال در گزارشی ادعا دارد مایکروسافت احتمالا در سال آینده به معرفی این مدل تجاری می‌پردازد و آن را اجرا می‌کند. در گزارش ویندوز سنترال به یک کاوشگر امنیتی با نام مستعار Title_OS اشاره می‌شود که اخیرا کدهایی را از سیستم‌عامل ایکس باکس به اشتراک گذاشت که به ارائه «بسته‌های ۱۵ دقیقه‌ای دسترسی به گیم پس» براساس مدت زمان کسب شده توسط مشترکان اشاره دارد. علاوه‌بر‌این، گزارش‌های سال اخیر نشان می‌دادند مایکروسافت به‌دنبال بررسی امکان معرفی یک نسخه ارزان‌تر گیم پس با امکان پشتیبانی از تبلیغات بوده است.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده