نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۴

هیدئو کوجیما احتمالا در تریلر معرفی بازی OD به سایلنت هیل اشاره کرده است

به‌نظر می‌رسد که هیدئو کوجیما در تیزری که در مراسم گیم اواردز از بازی OD به نمایش گذاشت، اشاره‌ای به نام بازی‌ Silent Hill کرده است.

OD بازی جدید و انحصاری ایکس باکس است که قبلاً تحت عنوان Overdose شناخته می‌شد و هفته گذشته در جریان مراسم 'گیم اواردز با انتشار تریلری رسماً معرفی شد. در این تریلر نمای نزدیکی از چهره بازیگران این بازی نشان داده می‌شود.

اما حالا به‌نظر می‌رسد که این ویدیو شامل چند نشانه‌ی مخفی بوده است که ظاهراً هیدئو کوجیما، کارگردان این بازی با هدف خاصی در آن پنهان کرده است. حساب کاربری Central Xbox در توییتر با استفاده از تریلر رسمی OD در کانال یوتیوب کوجیما پروداکشن نشان می‌دهد که در صحنه‌ی نمایش چهره اودو کی‌یر حروف کم رنگی در چند فریم ویدیو مخفی شده و این موضوع به تأیید وبسایت VGC نیز رسیده است.

درحالی‌که کی‌یر درحال صحبت با دوربین است، حروف کم رنگی در دهان او در طول پنج فریم جداگانه نمایش داده می‌شود که اگر سطح روشنایی ویدیویی را تنظیم کنیم، راحت‌تر دیده می‌شوند. این حروف به ترتیب کلمه Atami را تشکیل می‌دهند که نام یک شهر در استان شیزوئوکا ژاپن است. کلمه شیزوئوکا با حروف کانجی به‌صورت 静岡 نوشته می‌شود و اجزای آن به‌صورت جداگانه به‌معنی آرام، ساکت (静) یا همان Silent و 岡 به‌معنی تپه یا همان Hill است.

بنابراین به‌نظر می‌رسد که کوجیما واقعاً درحال اشاره به Silent Hill در تریلر OD بوده اما مشخص نیست که دلیل این کار چه چیزی بوده است.

اشاره به نام Silent Hill در تریلر OD

اشاره به نام Silent Hill در تریلر OD

کوجیما در سال ۲۰۱۲ با همکاری گیرمو دل تورو، فیلمساز مکزیکی، کار روی یک بازی جدید از سری سایلنت هیل را آغاز کرد که Silent Hills نام داشت. این بازی با دمو PT معرفی شد که همچنان طرفداران زیادی دارد. درنهایت مشخص شد که این بازی درواقع یک بازی Silent Hill است که نورمن ریداس در آن نقش آفرینی می‌کند. اما در ادامه کوجیما از کونامی جدا شد تا این پروژه هم کنسل شود. ریداس بعد از آن با همکاری کوجیما دث استرندینگ را ساخت.

با فرض اینکه این تریلر واقعاً به بازی Silent Hill اشاره کرده باشد، مشخص نیست که OD درنهایت یک بازی Silent Hill باشد یا اینکه کوجیما صرفاً قصد داشته است از این طریق به بازی نیمه کاره‌ای که نتوانست بسازد اشاره‌ای داشته باشد یا آن را منبع الهام این بازی معرفی کند.

علاوه‌بر‌این در جریان رویداد گیم اواردز اعلام شد که کوجیما با همکاری جردن پیل، کارگردان Nope و Us و افراد دیگری که هنوز معرفی نشدند روی بازی OD کار می‌کند.

درنهایت نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده