// شنبه, ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۳

FTC دوباره برای لغو قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد تلاش می‌کند

FTC همزمان با اعتراض به دادگاه فدرال از تلاش برای جلوگیری از پیشبرد قرارداد ادغام مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارد دست نمی‌کشد.

پس از گذشت چند ماه از نهایی شدن قرارداد و ادغام مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارد، در این هفته FTC با اعتراض به رأی دادگاه خواستار لغو این قرارداد شده است. FTC اعلام کرده است که جکلین اسکات کرلی، قاضی دادگاه، با رأی به پیشبرد قرارداد پای خود را از حد فراتر برده است.

این کمیسیون در راستای پرونده‌های قانونی‌اش، اکنون اعتراض خود را به دادگاه فدرال برده است تا بتواند جلوی قرارداد اکتیویژن بلیزارد را بگیرد. بیانیه و موضوع اعتراض FTC به این قرارداد پیرامون مشکلات قانون ضدانحصار بود که می‌توانست در نتیجه‌ی کنترل شرکت مایکروسافت روی مجموعه Call of Duty اتفاق بیافتد؛ این شرکت برای پیشبرد قرارداد، توافق‌نامه‌هایی را با رقیب‌های خود امضاء کرد.

اعتراض دوباره‌ی کمیسیون تجارت فدرال به انحصارطلبی و ضدرقابت بودن مایکروسافت در ارائه‌ی سرویس‌های پی‌سی و ایکس باکس گیم‌ پس در نتیجه‌ی تصاحب شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت اشاره می‌کند. عماد دین ابیاد، وکیل FTC در این مورد گفت:

«من متوجه نمی‌شوم که بخشیدن انحصار چیزی به کسی، چگونه به رقابت کمک می‌کند. شاید به نفع تعدادی از مصرف‌کنندگان باشد اما این موضوع با کمک‌کننده دانستن آن برای رقابت تفاوت فاحشی دارد.»

پوستر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

راکش کیلارو، وکیل مایکروسافت، اعلام کرد که قوانین وضع‌شده به‌نفع قرارداد توسط هیئت حاکمه براساس «مدارک واضح و حقیقی» بود. «قرار دادن چیز جدیدی در اختیار مصرف‌کنندگان نقض قانون ضدانحصار نیست و حتی سودمند است؛ مگرآن‌که کمیسیون مدرکی از نقض آن داشته باشد که ندارد.»

عماد دین ابیاد اعلام می‌‌کند که دلیل بزرگ پیشبرد قرارداد به واسطه‌ی توافق‌نامه‌های مایکروسافت با شرکت‌هایی مثل انویدیا و نینتندو بود که پس از شکایت کمیسیون انجام شد؛ او ادعا می‌کند این بدان معنا است که «حقایق مدام تغییر داده می‌شدند.»

«موردی که دادگاه بدان تکیه کرد، قراردادهایی بود که پس از شکایت FTC وارد بحث شد. حقایق مدام در حال تغییر بودند حتی پس از رأی دادگاه به نفع مایکروسافت، آن‌ها وارد یک قرارداد دیگر برای تغییر حقوق فضای ابری شدند.»

به‌نظر می‌رسد قرارداد ادغام برای مایکروسافت به‌خوبی پیش می‌رود و طبق صحبت‌های فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، بازی‌های اکتیویژن بلیزارد تا سال ۲۰۲۴ به گیم پس اضافه نخواهند شد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده