نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۴

حالت تک نفره به eFootball اضافه شد؛ خبری از مستر لیگ نیست

کونامی حالت تک نفره My League را به بازی eFootball اضافه کرده است که عملکردی شبیه به مستر لیگ دارد اما هنوز خبری از حالت مورد انتظار طرفداران نیست.

کونامی پیش از این وعده داده بود که بازی رایگان و شبیه‌ساز فوتبال eFootball درنهایت Master League، یکی از محبوب‌ترین بخش‌های تک نفره سری PES را دریافت خواهد کرد. اما در شرایطی که آپدیت v3.20 این بازی در این ماه شامل یک بخش انفرادی دیگر می‌شود، به‌نظر می‌رسد که برای دریافت حالت مورد انتظار مستر لیگ باید بیشتر منتظر بمانید. اما حالت جدید My League قرار است این انتظار را ساده‌تر کند. بازیکنان می‌توانند در این حالت یک فصل کامل را با تغییر شرایط آب و هوایی و جوایز اختصاصی در حالت تک نفره تجربه کنند.

کارکرد بخش My League به این صورت است که شما جایگزین تیم منتخب خود از لیگ انگلیس، ایتالیا و غسزه می‌شوید و با استفاده از بازیکنانی که از سیستم ویژه‌ی بازی آنلاک کردید در مقابل هوش مصنوعی بازی قرار گرفته و برای رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کنید. در این بین یک سری کات‌سین‌های ویژه و دیگر جلوه‌ها برای روایت روند پیشرفت شما در نظر گرفته شده است. همچنین شما می‌توانید هر چند بار که تمایل داشتید در این مد بازی کنید. 

مسی در پوستر eFootball

در کل به‌نظر می‌رسد که این حالت راهی برای جذاب کردن گیم‌پلی بازی برای کسانی است که ترجیح می‌دهند به‌صورت آفلاین به تجربه بازی بپردازند. اما اگر به‌صورت آنلاین هم بازی ‌کنید، یک سری مزیت‌ها در انتظار شما خواهد بود. مثلاً سیستم تایرز جدید بازی امکان مواجهه با بازیکنانی را که در سطح مهارتی معادل شما هستند فراهم می‌کند. درحالی‌که با حالت کوآپ می‌توانید به بازیکنان دیگر پیوسته و لزوماً محدود به بازی با دوستان خود نباشید.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از ایموجی‌ها به برقراری ارتباط در لحظات حساس بازی پرداخته یا استراتژی خود را با متحدان تازه‌ی خود همگام کنید. علاوه‌براین، کارت‌های جدیدی با امتیازات خاص وجود دارند که کونامی با استفاده از آن یک نسخه‌ی «نادرتر» از بازیکنان خاص را هنگام عملکرد فوق‌العاده آن‌ها در واقعیت در اختیار گیمر قرار می‌دهد. بخش ورود به بازی هم با یک مینی گیم سرگرم کننده همراه شده است که باید در آن یک پنالتی را گل کنید تا سطح خود را بالاتر ببرید و جایزه دریافت کنید.

بنابراین بازی نه چندان تحسین شده‌ی کونامی رفته‌رفته به پیشرفت ادامه می‌دهد، اما شاید نه به آن میزان که طرفداران قدیمی سری PES انتظار آن را دارند. گیم‌پلی بازی در وضعیت خوبی قرار دارد و کارهای بیشتری وجود دارد که می‌توان انجام داد اما بدون حضور یک بخش تک نفره کامل و بی نقص، این بازی همیشه برای طرفداران قدیمی آن درجه دو باقی خواهد ماند. امیدواریم که مجبور نباشیم برای دریافت این بخش مورد‌انتظار بیش از حد منتظر بمانیم تا کونامی بالاخره یکی از بهترین بازی‌های تک نفره ورزشی را دوباره به روزهای اوج خود برگرداند.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده