// سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۰

فروش روزانه پلی استیشن 5 در سال ۲۰۲۳ چشم‌گیر بوده است

سونی در هر روز از سال ۲۰۲۳ به‌طور میانگین بالغ‌بر ۴۰ هزار دستگاه پلی استیشن 5 به فروش رسانده است.

طبق گزارش جدیدی از رسانه Finbold، تقریبا هر روز از سال ۲۰۲۳ بالای ۴۰ هزار دستگاه پلی استیشن 5 فروخته شده است. این رسانه می‌گوید تا اکتبر سال جاری در هر ماه به‌طور میانگین یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۱۰۹ کنسول PS5 به فروش رفته است. این نرخ میانگین برای هر هفته ۲۸۵ هزار و ۷۱۸ و برای هر روز ۴۰ هزار و ۷۰۵ کنسول بوده است. به بیان دیگر، هر ساعت هزار و ۶۹۶ پلی استیشن 5 و هر دقیقه ۲۸ کنسول توسط بازیکن‌ها خریداری شده‌ است.

سونی در هر دقیقه از سال ۲۰۲۳ به‌طور میانگین ۲۸ کنسول پلی استیشن 5 به‌فروش رسانده است

با نزدیک‌شدن به تعطیلات پایان سال و احتمالا افزایش شدید فروش کنسول‌ها، این نرخ میانگین بالاتر هم خواهد رفت. سونی قبلا گفته بود در سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۲ تعداد ۷.۱ میلیون پلی استیشن 5 فروخته است که میانگین آن برای هر یک از ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر تقریبا ۲.۳۷ میلیون دستگاه است.

همچنین ماه اکتبر ۲۰۲۳ پرفروش‌ترین ماه فروش پلی استیشن 5 بوده است و اگر تاریخچه تمام فروش‌های ماهانه سونی را در نظر بگیریم، این ماه در رتبه دوم قرار می‌گیرد. از حیث فروش کلی، کنسول PS5 نزدیک‌به ۴۵ میلیون دستگاه فروش داشته است که هنوز با فروش ۱۵۸.۷ میلیونی پلی استیشن 2 فاصله زیادی دارد.

نظر به اینکه پلی استیشن 5 اسلیم جای مدل قبلی را در بازار خواهد گرفت و سرعت ارائه کنسول به مشتریان نیز روبه افزایش است، احتمالا کنسول نسل ۹ سونی بتواند در دو سال آینده ۱۰۰ میلیون دستگاه بفروشد.


منبع Insider-Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده