// دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۸

مایکروسافت هزینه زیادی برای آوردن بازی ها به گیم پس کرده است

فیل اسپنسر هزینه سالانه مایکروسافت برای عرضه آثار ترد-پارتی روی سرویس ایکس باکس گیم پس را اعلام کرده است.

گیم پس یکی از استراتژی‌های اصلی ایکس باکس است و مشخصا مایکروسافت هزینه زیادی برای این سرویس پرداخت کرده است؛ به‌خصوص که شاهد عرضه آثار ترد-پارتی زیادی روی این سرویس هستیم که حتی برخی از روز اول انتشار در گیم پس در دسترس قرار می‌گیرند. اما هزینه دقیق این شرکت چه میزان بوده است؟

اخیرا فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت در گفت‌وگو با ویندوز سنترال به این سؤال پاسخ داد. به‌گفته او، با وجود خرج یک میلیارد دلاری سالانه ردموندی‌ها برای عرضه آثار ترد-پارتی روی این سرویس، گیم پس از نظر اقتصادی با دوام است و برای مایکروسافت منفعت زیادی دارد.

اسپنسر گفت: «ما با گیم پس سرویسی داریم که از نظر اقتصادی با دوام است و برایمان پول درمی‌آورد. ما هزینه زیادی خرجش کرده‌ایم و سالانه بالای یک میلیارد دلار هزینه می‌کنیم تا آثار ترد-پارتی روی آن انتشار یابند. در گیم پس ما سرویسی می‌بینیم که از همه بازی‌ها پشتیبانی می‌کند؛ شامل بزرگ‌ترین آثار تا بازی‌های مستقل ناشناخته که تا زمان تجربه‌اش نمی‌دانستید به آن علاقه‌مند هستید».

فیل اسپنسر درحال مصاحبه

با اینکه این عدد بسیار بزرگ است، اما خیلی هم تعجب‌برانگیز نیست. قبلا سندی از مایکروسافت فاش شده بود که طی آن ارقام فرضی را که ناشران برای عرضه آثار خود روی گیم پس درخواست می‌کنند، مشخص کرده بود. این نرخ‌ها شامل ۵۰ میلیون دلار برای Gotham Knights، صد میلیون دلار برای اسسینز کرید میراژ، ۲۵۰ میلیون دلار برای Suicide Squad: Kill the Justice League، سیصد میلیون دلار برای Star Wars Jedi Survivor و ۵ میلیون دلار ماهانه برای Red Dead Redemption 2 و ۱۲-۱۵ میلیون دلار ماهانه برای GTA 5 بود.

سوالات زیادی پیرامون سودآوری این سرویس و موفقیت بلندمدت آن وجود داشته‌اند و حتی جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن هم به آن اشاره کرده بود. اما اسپنسر بارها تاکید کرده است این سرویس در بلندمدت پایدار است. تا ژانویه ۲۰۲۲، گیم پس بیش از ۲۵ میلیون مشترک داشته است.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده