نویسنده: حسن اکرامی
// یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰

ثبت اختراع جدید سونی تجربه بازی‌ها را آسان‌تر می‌کند

ثبت اختراع جدید سونی به تلاش این شرکت برای تسهیل تجربه بازی‌های ویدیویی اشاره دارد.

ثبت اختراع جدید سونی نشان می‌دهد که این شرکت ژاپنی یک کنترلر دوال‌سنس جدید طراحی کرده است تا تجربه بازی‌ها را تا حد امکان برای انواع بازیکن‌ها ساده کند. در سندی که اخیرا در دسترس قرار گرفت، کنترل DualSense به‌جای پد لمسی با یک صفحه لمسی و دکمه‌هایی به نمایش در می‌آید که با روشن‌شدن سریعا به بازیکن نشان می‌دهند چه اقدامی در جهت دستیابی به هدف مورد نظر باید انجام دهد.

این ثبت اختراع می‌تواند برای بسیاری از بازیکن‌ها مفید باشد. برای مثال، به بازیکن‌های جوان و افرادی که برای اولین‌بار به تجربه بازی می‌پردازند، کمک می‌کند تا کنترل یک بازی را سریع‌تر یاد بگیرند و برای راهنمایی، دکمه‌هایی را روشن می‌کند که برای انجام فعالیت‌های خاص باید فشار دهند. بااین‌حال باید توجه داشت که این طرح تنها یک ثبت اختراع به‌حساب می‌آید و ممکن است هرگز وارد مرحله تولید و استفاده نشود.

در اوایل سال جاری، اختراع جدیدی از سوی سونی ثبت شد که در آن از یک سیستم حرارتی در کنترلر استفاده شده بود. در ادامه ثبت اختراع دیگر این شرکت به استفاده از امواج رادیویی اشاره داشت. در گزارشی ادعا شد این ثبت اختراع با استفاده از یک فناوری هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده همراه است که می‌تواند رخدادهای آینده و پیش‌روی بازیکن را حدس بزند و برای آمادگی بیشتر انواع راهنمایی و نکات آموزشی را ارائه دهد.


منبع Insider-Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده