نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۹

تلاش ایکس باکس برای ایجاد رقیبی برای گوگل پلی و اپ استور اپل

براساس صحبت‌های فیل اسپنسر، مایکروسافت در حال رایزنی با شرکای تجاری خود جهت ایجاد پلتفرمی برای رقابت با گوگل پلی و اپ استور اپل است.

پیش‌از اینکه مایکروسافت قرارداد تصاحب استودیوی اکتیویژن را نهایی کند، اعلام کرده بود که این قرارداد می‌تواند تاثیر زیادی روی ایجاد یک پلتفرم برای موبایل و نسل جدید گیم استور و رقیب گوگل پلی و اپ استور اپل بگذارد.

«این بخش مهمی از استراتژی ما و موضوعی است که ما روی آن با شرکای تجاری که به‌دنبال گزینه‌های بیشتری برای کسب درآمد ازطریق تلفن هوشمند هستند، تبادل نظر می‌کنیم.» فیل اسپنسر با بیان این موضوع در پاسخ به زمان احتمالی رونمایی از این فروشگاه اعلام کرد که «من فکر نمی‌کنم زمان زیادی تا اون روز باقی مانده باشد. به اعتقاد من زودتر از تصورات به این دستاورد خواهیم رسید.»

درحالیکه بسیاری اعتقاد دارند که یکی از موفقیت‌های تصاحب اکتیویژن برای مایکروسافت به‌دست آوردن حق سری Call of Duty بوده است، اما اسپنسر تاکید کرد که یکی از دلایل اصلی این موضوع در درجه اول جاه‌طلبی‌های بخش موبایل این شرکت بوده است. ماه گذشته میلادی مدیر بخش ایکس باکس اعلام کرده بود که چنانچه مایکروسافت به پلتفرم موبایل اهمیت ندهد، از رقابت عقب خواهد افتاد.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس در حال سخنرانی

البته این موضوع را هم باید اطلاع داشته باشید که در حال حاضر مایکروسافت با تصاحب استودیوی کینگ، خالق بازی Candy Crush و همچنین Call of Duty Mobile و Diablo Immortal حضور پررنگی در این صنعت دارد.

«غیر قابل تصور است که برنامه‌ریزی‌های آینده را بدون توجه به پلتفرمی که در سراسر دنیا در دسترس است انجام دهیم. بازی‌ها متفاوت است، مدل کسب‌ و کار تفاوت دارد و همین‌طور نحوه انتشار و پیدا کردن بازی‌ها نیز متفاوت هستند. بنابراین وقتی به آن نگاه می‌کنیم، باید تیمی که باعث موفقیتمان شود را پیدا کنیم. در حال حاضر تنها امی هود، مدیر ارشد مالی مایکروسافت و خود من هستیم. باید فهرستی از بهترین ناشران پلتفرم موبایل را دور هم جمع کنیم.

بسیاری همچون خود منم انتظار نداشتم اکتیویژن با استودیوی کینگ و بازی Call of Duty Mobile چنین کاری انجام دهد. ما باید از این تیم یاد بگیریم. ما باید به میلیاردها نفری که با پلتفرم موبایل خود بازی می‌کنند فرصت تجربه بازی‌ها را بدیهم. اینکه مردم روی گوشی‌های خود ایکس باکس را داشته باشند برایشان لذتبخش خواهد بود.

این به‌معنی نیست که من می‌خواهم همه فرنچایزهایمان را به تلفن همراه تبدیل کنم. این اصلا به این معنی نیست که بازی‌ها رایگان خواهند بود. فکر می‌کنم توزیع و تنوع مدل کسب‌و‌کار که ما داریم، نقطه قوت پلتفرم خواهد بود.»

اگر شما هم مثل اکثر مردم وقت زیاد خود را روی گوشی‌های خود سپری می‌کنید، لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود از این اتفاق را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده