نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۱

استریم طولانی باعث مرگ یک گیمر شد

لی هائو، استریمر جوان چینی است که براثر کار بیش از حد شبانه جان خود را از دست داده است؛ شرکت کارفرمای این گیمر مسئولیتی را در اینباره نمی‌پذیرد.

براساس گزارش اینسایدر گیمینگ، تجربه استریمینگ یک دانش آموز جوان در شهر ژنگژو چین بعد از پنج شب متوالی که هرشب بیش از ۹ ساعت به طول انجامیده، نهایتاً به مرگ این نوجوان منجر شده است. براساس توضیحات منتشر شده، «لی هائو» به‌عنوان یک استریمر آنلاین برای Henan Qinyi Culture and Media فعالیت می‌کرده و طبق قراردادی که با این شرکت داشته، باید طی ۲۶ روز در ماه ۲۴۰ ساعت استریم می‌کرده و متعهد به آپلود ۱۵ ویدیو در ماه بوده تا زنجیره تأمین محتوای آن را افزایش دهد.

دوستان این نوجوان چینی در تاریخ ۱۹ آبان متوجه شدند که لی در خانه به تماس آن‌ها پاسخ نمی‌دهد. آن‌ها بعد از مراجعه به بیمارستان محلی خبر مرگ او را دریافت کردند. ادعا می‌شود که لی هائو براثر خستگی بیش از حد ناشی از کار مداوم به این سرنوشت دچار شده که به‌دلیل فشار کارفرمایانش برای دریافت دستمز بیشتر و انتقال ساعات فعالیت او به شیفت شب اتفاق افتاده است. تغییری که ظاهراً خود او خواستار آن نبوده است.

استریمینگ

خبرگزاری China Daily گزارش داده که این شرکت مدام درگیر این قبیل شکایات بوده و حالا هم مسئولیت مرگ لی هائو را نمی‌پذیرد. سخنگوی این شرکت در اظهارات خود روی این موضوع تأکید داشت. این شرکت مدعی شده که کارکنان آن‌ها خود ساعات کاری و طول مدت لایو استریم خود را انتخاب می‌کنند و لی هائو به تصمیم خود بیش از حد تحت فشار کاری قرار گرفته است.

گفته می‌شود که این شرکت به خانواده این استریمر مبلغی معادل ۷۰۰ دلار را به‌عنوان غرامت پیشنهاد داده اما هرگونه درخواست دیگری باید از مراجع قانونی صورت بگیرد. از طرفی این شرکت اذعان داشته که استریمرها اغلب تلاش می‌کنند تا بین کسب درآمد بیشتر و کار بیش از حد تعادلی را برقرار کنند. اما نماینده این شرکت همچنان اصرار دارد که آن‌ها مسئول اتفاقی که برای لی هائو افتاده است، نیستند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع insider-gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده