نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۵

بازی لغوشده Agent راک‌استار حال‌وهوای شبیه جیمز باند داشت

مدیر فنی سابق شرکت راک‌استار گیمز اخیرا درباره بازی لغو‌شده Agent و شباهت‌های آن به مجموعه جیمز باند صحبت کرده است.

شرکت راک‌استار گیمز در سال ۲۰۰۷ از یک بازی اکشن مخفی‌کاری در دوران جنگ سرد به نام Agent رونمایی کرد که منحصرا برای کنسول پلی استیشن 3 در دست توسعه بود. درنهایت اما این پروژه به دلایل مختلفی لغو شد و هیچ وقت در دسترس بازیکن‌ها قرار نگرفت. حالا اوبه ورمیج، مدیر فنی سابق شرکت راک‌استار نورث که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ با این شرکت همکاری داشت، اطلاعات جدیدی از این بازی را با طرفدارها به اشتراک گذاشته است.

همان‌طور اوبه ورمیج می‌گوید، تیم راک‌استار می‌خواست تا پس از انتشار بازی Grand Theft Auto: San Andreas روی پروژه متفاوتی کار کند. شعبه سن دیگوی راک‌استار در حال ساخت یک بازی به سبک جیمز باند بود و لسلی بنزیه، رئیس سابق راک‌استار نورث نیز به انجام چنین کاری علاقه داشت؛ بنابراین آن‌ها یک دمو از موارد جاسوسی در بازی GTA: San Andreas ساختند که شامل آیتم‌هایی مثل پاراگلایدر و یک خودرو با قابلیت تبدیل به زیردریایی می‌شد.

این پروژه توانست شعبه‌های سن دیگو و نیویورک راک‌استار گیمز را به خود جذب کند تا درنهایت این شرکت کار روی آن را آغاز کرد. بااین‌حال توسعه بازی Grand Theft Auto 4 نیز آغاز شده بود؛ بنابراین راک‌استار تصمیم گرفت تا اعضای استودیوی راک‌استار نورث را به دو تیم تقسیم کند که یکی از آن‌ها روی GTA 4 و دیگری روی Agent کار کند.

این بازی در شرکت Rockstar با نام جیمی (نام اسکاتلندی جیمز) شناخته می‌شد و قرار بود نسبت‌به مجموعه بازی‌های Grand Theft Auto خطی‌تر باشد. همچنین این پروژه شامل مکان‌هایی مثل یک شهر فرانسوی در مدیترانه، یک مرکز تفریحی اسکی در سوئیس، قاهره و یک مبارزه فضایی عظیم با لیزرها می‌شد. بازی Agent قرار بود جیمز باند راک‌استار گیمز باشد و تیم بیشتر از یک سال روی آن زمان گذاشت، اما توسعه پروژه پیشرفت خوبی نداشت.

درنهایت توسعه بازی Grand Theft Auto 5 شروع شد که مهم‌ترین پروژه راک‌استار گیمز بود؛ بنابراین تمام تمرکزها روی آن معطوف شد. تیم سازنده Agent سعی کرد تا با کاهش قابل‌توجه مقیاس بازی و حذف مرحله قاهره و بخش فضایی، این پروژه را از خطر لغوشدن نجات دهد، اما این کار فایده‌ای نداشت و از آن‌جایی که راک‌استار فکر می‌کرد این پروژه باعث حواس‌پرتی تیم می‌شود، تصمیم به لغو آن گرفت. البته ورمیج می‌گوید که بعد از این یک استودیو دیگر در راک‌استار توسعه Agent را برعهده گرفت، اما هرگز نتوانست آن را به پایان برساند.

درحال‌حاضر به‌نظر می‌رسد که قرار نیست هیچ‌وقت شاهد عرضه بازی Agent باشیم، اما اکنون راک‌استار گیمز روی بازی Grand Theft Auto 6 کار می‌کند که یکی از مورد انتظارترین پروژه‌های نسل ۹ است و در اولین روزهای ماه دسامبر شاهد پخش اولین تریلر آن خواهیم بود.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده