نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۶

افزایش قابل توجه پینگ بازی‌ها از سرور خاورمیانه + نتایج نظرسنجی

با بررسی‌های زومجی، طی چند روز اخیر شاهد افزایش قابل‌توجه پینگ بازی‌ها مخصوصا از سرور خاورمیانه هستیم. 

پینگ مقوله بسیار مهمی در تجربه بهتر و روان‌تر بازی‌های آنلاین است و گیمرهای ایرانی همواره مشکلات زیادی از این حیث داشته‌اند. با این حال مدتی می‌شد که در پی تغییرات اعمال‌شده روی روتینگ اینترنت‌ها، می‌شد پینگ نسبتا خوبی را در بازی‌هایی که سرور خاورمیانه دارند تجربه کرد. اما به‌نظر می‌رسد که چند روزی است دوباره شاهد بروز مشکلاتی از این حیث هستیم و پینگ بازی‌ها افزایش قابل‌توجهی داشته است. 

در بررسی‌های انجام‌شده توسط تیم زومجی، برای مثال پینگ بازی فیفا از حدود ۵۰ به تقریبا ۲۰۰ افزایش داشته است و نکته جالب اینکه مچ‌میکینگ بازی نه با کاربران سرور خاورمیانه بلکه با کاربران اروپایی صورت می‌گیرد. دقیقا مشکل مشابهی روی بازی‌هایی مثل کال آو دیوتی، فورتنایت و ولورانت هم مشاهده می‌شود و حتی برای بازی‌هایی که امکان انتخاب دستی سرور خاورمیانه را دارند، شاهد افزایش کاملا محسوس پینگ هستیم. 

در پیگیری زومجی از وزارت ارتباطات، اعلام شد که «مشکل بررسی خواهد شد». از دیروز شاهد تغییرات جدیدی در کیفیت پینگ کاربران بودیم که البته ظاهرا هنوز روی تمام اپراتور‌ها اعمال نشده است. در صورت دریافت اطلاعات جدید، این مطلب به‌روزرسانی خواهد شد. 

نتایج نظرسنجی: در مجموع نظرسنجی صورت‌گرفته، ۵۸۹ نفر رای دادند که از این تعداد ۸۶ درصد اعتقاد داشتند پینگ آن‌ها در بازی‌ها افزایش داشته است. در ادامه می‌توانید نتایج نظرسنجی را در قالب نمودار و جدول مشاهده کنید:

نمودار و جدول نتایج نظرسنجی افزایش پینگ بازی‌ها


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده