نویسنده: عرفان بدری
// سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۲

GTA Vice City در ابتدا قرار نبود یک بازی مستقل باشد

به‌تازگی یک از اعضای سابق راک‌استار اعلام کرد که GTA Vice City در ابتدا قرار نبود یک بازی مستقل باشد و قرار بود به‌عنوان یک بسته ماموریتی برای GTA 3 منتشر شود.

بازی GTA Vice City نخستین بار در اکتبر سال ۲۰۰۲ و تنها یک سال پس از انتشار بازی GTA 3، برای کنسول پلی استیشن 2 عرضه شد. درحالی‌که این بازی با تحسین منتقدان همراه بود و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های مجموعه GTA در تاریخ ماندگار شد، اما از اول به قرار نبود که یک بازی مستقل باشد.

براساس گفته‌های اوبه ورمجی، مدیر فنی سابق استودیوی راک‌استار نورث، اثری که درنهایت با نام GTA Vice City به بازار عرضه شد، اول قرار بود یک بسته ماموریتی برای بازی GTA 3 باشد. او در این رابطه در وبلاگ خود اعلام کرد: «در اصل بازی قرار بود یک پک ماموریتی برای GTA 3 باشد، اما پس از اینکه GTA 3 به آن شکل عمل کرد و Vice City به اندازه کافی نسبت به آن متفاوت می‌رسید، تصمیم بر این شد که آن را به یک بازی مستقل تبدیل کنیم. این خیلی دیر در پروژه اتفاق افتاد (شاید بعد از ۶ ماه یا کمی بیشتر).»

GTA 3

به‌گفته ورمجی، توسعه بازی، تغییرات زیادی در کدها نسبت به GTA 3 نداشت. به‌جای آن، بیشتر تمرکز تیم روی ایجاد شهری کاملاً جدید برای بازیکنان و همچنین مأموریت‌های جدید گذاشته شد. او در اینباره گفت: «هنرمندان و طراحان مأموریت برای مدتی از کد GTA 3 استفاده کردند تا زمانی‌که برنامه‌نویسان آماده به ایجاد تغییرات کد بشوند.»

با اینکه بازی GTA Vice City موفقیت زیادی برای شرکت راک‌استار گیمز به‌همراه داشت، اما ورمجی می‌گوید که کار روی این اثر، نسبت به GTA 3 به موفقیت آن و انتظارات زیادی که از بازی جدید وجود داشت، شرایط استرس‌زاتری داشت. بااین‌حال، با دیدن عملکرد خوب GTA 3 و جوایزی که دریافت کرد، کار برای افراد درگیر در این پروژه قابل تحمل‌تر شد.

بازی GTA 3 و بازی GTA Vice City در حال حاضر ازطریق پلی استیشن 2، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس، اندروید و iOS قابل تجربه است. همچنین دارندگان کنسول‌های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس می‌توانند ازطریق مجموعه GTA: The Trilogy – The Definitive Edition به نسخه ریمستر این دو بازی دسترسی داشته باشند.


منبع Insider Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده