// شنبه, ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۹

نیل دراکمن جایزه افسانه را از جوایز بازی نیویورک می‌گیرد

نیل دراکمن پس از فیل اسپنسر و هیدئو کوجیما جدیدترین فردی است که جایزه مراسم New York Game Awards را دریافت می‌کند.

جایزه Andrew Yoon Legend به نیل دراکمن تعلق گرفت و مراسم آن در سیزدهمین سالگرد New York Video Game Awards در تاریخ ۳ بهمن (۲۳ ژانویه) برگزار می‌شود.

به افرادی که «صنعت بازی‌‌های ویدیویی را به جلو حرکت داده‌اند و برای جشن گرفتن تاثیر ویژه آن‌ها روی صنعت که باعث مسحور کردن و ارتباط بین افراد مختلف می‌شود» این جایزه تعلق می‌گیرد. پیش از نیل دراکمن این دستاورد به افرادی مثل فیل اسپنسر، هیدیو کوجیما، تیم شیفر و رجی فیلز ایمی اعطا شده بود. هارولد گلدبرگ، مدیر New York Video Game Critics Circle، در مورد دستاورد‌های نیل دراکمن گفت:

«داستان نیل دراکمن یک ماجرای الهام‌بخش از خودمختاری است. او به‌عنوان یک کار‌آموز در استودیو ناتی‌داگ کار خود را آغاز کرد و به ریاست رسید. مهارت او در ساخت آثاری که به‌طور مداوم گیم‌پلی سینمایی و داستان‌سرایی انسان‌محور را بازتعریف می‌‌کند لایق ستایش است. تلاش‌های او برای ساخت شخصیت‌هایی با پیشینه‌ها و دیدگاه‌های متفاوت باعث غنی‌ شدن محتوای میان آثار AAA می‌شود. فعالیت او جوایز بسیاری را از نیویورک گیم اواردز به‌همراه داشته است و امسال مفتخریم که نیل دراکمن را به‌عنوان برنده جایزه اندرو یون لجند معرفی کنیم.»

نیل دراکمن نزدیک به دو دهه است که در صنعت بازی‌‌های ویدیویی فعالیت می‌‌کند و تمام این زمان را در استودیو ناتی داگ سپری کرده است. او کار خود را به‌‌عنوان یک کار‌آموز برنامه‌نویسی روی بازی Jak 3 آغاز کرد؛ دراکمن سپس با کار روی سری بازی Uncharted و جمع‌کردن سابقه کاری به‌سرعت پیشرفت کرد و به مقام مدیریت خلاق بازی The Last of Us رسید.

او در سال ۲۰۱۸ نایب رئیس ناتی داگ شد و در سال ۲۰۲۰ درکنار ایوان ول (که در ماه ژوئیه اعلام بازنشستگی کرد) به ریاست رسید. دراکمن هم‌اکنون مشغول نویسندگی و کارگردانی یک بازی جدید برای پلی استیشن 5 است.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده