نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۲

سگا انتظار بالایی از فروش بازی Persona 6 دارد

سگا معتقد است که بازی Persona 6 می‌تواند به‌دلیل عرضه همزمان جهانی و روی چند پلتفرم، پنج میلیون نسخه در سال اول عرضه فروش داشته باشد.

اگرچه شرکت اتلوس هنوز به‌طور رسمی تأیید نکرده است که بازی Persona 6 در حال توسعه است، اما عده زیادی اعتقاد دارند که کار روی این اثر نقش‌آفرینی مورد انتظار شروع شده است و حتی مدتی پیش شایعه‌ای ادعا کرد که این بازی برای انتشار در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است. حالا سگا، شرکت مادر اتلوس درباره نسخه جدید سری پرسونا و انتظارات خود از میزان فروش آن صحبت کرده است.

سگا فکر می‌کند که بازی Persona 6 پتانسیل فروش چشمگیری دارد. در یک جلسه پرسش و پاسخ با سرمایه‌گذاران، سگا اعلام کرد که معتقد است یک نسخه جدید شماره‌دار در سری پرسونا حتی می‌تواند تا ۵ میلیون نسخه در سال اول عرضه خود فروش داشته باشد که این امکان با انتشار بازی در سراسر جهان و تمام پلتفرم‌ها به‌طور همزمان قابل انجام است.

در این جلسه، سگا گفت: «با افزایش تعداد پلتفرم‌های در دسترس و منطقه‌هایی که بازی در آن عرضه می‌شود، ما توانستیم تا فروش بازی Persona 5 را افزایش دهیم. ما معتقدیم که امکان دارد یک بازی Persona مهم مانند یک نسخه شماره‌دار، با عرضه در چندین پلتفرم و همزمان در سراسر جهان از روز اول، بتواند در سال اول خود ۵ میلیون نسخه فروش داشته باشد.»

شخصیت‌های اصلی مجموعه Persona

این شرکت همچنین اضافه کرد از بازی مورد انتظار Metaphor: ReFantazio که توسط تیمی جدید به رهبری سرپرستان اجرایی سابق سری Persona در حال توسعه است، انتظارات بالایی دارد. اتلوس پیش‌تر اعلام کرده بود که این بازی نقش‌آفرینی در دست ساخت را به‌عنوان یک ستون سوم درکنار Persona و Shin Megami Tensei در نظر گرفته است. هنوز مشخص نیست که بازی Persona 6 قرار است مانند نسخه‌های قبلی برای مدتی در انحصار کنسول پلی استیشن قرار داشته باشد یا خیر.

اما باتوجه‌به این گفته‌های سگا احتمالا این اثر مورد انتظار به‌طور همزمان برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در دسترس قرار می‌گیرد. بازی Persona 5 چند سال در انحصار کنسول پلی استیشن 4 قرار داشت تا اینکه درنهایت به پلتفرم‌های دیگر راه پیدا کرد. همچنین همیشه بازی‌های پرسونا ابتدا در کشور ژاپن منتشر می‌شدند و سپس بعد از چند ماه در غرب نیز در دسترس قرار می‌گرفتند.

طبق آمار منتشر شده، بازی Persona 5 فروش بسیار خوبی داشته است و مجموع فروش آن و اسپین‌آف‌های بازی به ۹ میلیون واحد رسیده است. در حال حاضر اسپین‌آف جدید این اثر با نام Persona 5 Tactica امروز منتشر شده است و همچنین نسخه ریمیک بازی Persona 3 با نام Persona 3 Reload در دست توسعه قرار دارد و در اوایل سال میلادی آینده عرضه خواهد شد.

برخلاف دیگر بازی‌های Persona، این بازی‌ها به‌طور همزمان در سراسر جهان و برای همه پلتفرم‌ها منتشر می‌شوند، بنابراین باید ببینیم که این دو اثر چه عملکردی از لحاظ تجاری به جا می‌گذارند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده