نویسنده: عرفان بدری
// سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۶

آنریل ۵ چالش‌های مختلفی برای دنباله سایبرپانک ایجاد کرده است

پاول ساسکو، طراح مراحل استودیوی سی‌دی پراجکت رد به‌تازگی درباره کار با آنریل انجین ۵ صحبت کرده است.

با انتشار آخرین به‌روزرسانی اصلی بازی Cyberpunk 2077 و بسته الحاقی Phantom Liberty، اکنون تیم توسعه استودیوی سی‌دی پراجکت رد تمرکز خود را روی دنباله این اثر که فعلا با نام پروژه Orion شناخته می‌شود، گذاشته است. البته هنوز پنجره انتشاری برای این بازی مشخص نشده است و پروژه در حال حاضر در مرحله طراحی مفهومی قرار دارد. تایید شده است که این بازی با استفاده از موتور آنریل انجین ۵ توسعه پیدا می‌کند.

حالا در یک مصاحبه جدید با The Neon Arcade، پاول ساسکو، طراح اصلی مراحل استودیوی سی‌دی پراجکت رد نظر خود را درباره کار با آنریل انجین ۵ به اشتراک گذاشته است. او اظهار داشت که تیم آن‌ها مدتی زمان زیادی است که روی این موتور بازی‌سازی کار می‌کند.

ساسکو در این رابطه گفت: «کارهای بسیاری وجود دارند که باید به‌طور خاص با مجموعه ابزار جدید انجام شوند، زیرا می‌توانم بگویم که موارد خاصی وجود دارند که موتور قبلی ما، رد انجین به شکل اختصاصی برای آن‌ها طراحی شده بود. بنابراین ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه این موارد به درستی ساخته شده‌اند تا بتوانیم بازی‌ها را دقیقاً به همان شکلی که می‌خواهیم، توسعه دهیم. پس کار در اینجا فعلا ادامه دارد.»

ادریس البا در نقش سلیمان رید در قطار در حال حرکت در تریلر سینمایی بازی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

هرچند ساسکو جزئیات واضحی ارائه نداد، اما گفت: «احتمالاً مزیت‌های آنریل به‌طور کامل آشکار هستند.»

علاوه‌براین در مورد همکاری با اپیک گیمز، سازنده آنریل انجین، ساسکو گفت که این کار چالش‌برانگیز است، اما همچنین یک فرصت برای انجام کاری شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. او اظهار داشت: «کار کردن با اپیک یک مورد کاملاً جدید برای ماست، این یک چالش است، اما همچنین یک افتخار است. این شرکت یک استودیوی بزرگ است و آن‌ها دارای تعداد زیادی مهندس فوق‌العاده با تجربه هستند. بنابراین، این موضوعی است که ما هم می‌توانیم از آن یاد بگیریم.»

او در ادامه گفت: «من به چالش به‌عنوان یک دشواری نگاه نمی‌کنم، بلکه بیشتر آن را یک فرصت می‌دانم و فضای زیادی برای انجام کاری واقعاً شگفت‌انگیز می‌بینم، بنابراین با اشتیاق به آن نگاه می‌کنم، اما در این زمینه کار زیادی برای انجام وجود دارد.»

برای دریافت اطلاعات و به‌روزرسانی‌های بیشتر در مورد پروژه Orion فعلا باید منتظر بمانیم، اگرچه ممکن است این انتظار چند سال زمان ببرد. در همین حال، بازی Cyberpunk 2077 در پلتفرم‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی قابل تجربه است. البته به‌روزرسانی شماره ۲.۰ این بازی و همچنین بسته الحاقی Phantom Liberty تنها در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل نهمی قرار دارد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده