نویسنده: عرفان بدری
// شنبه, ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰

تکذیب شایعات پیرامون اوضاع بد توسعه Call of Duty: Modern Warfare 3

استودیو اسلج‌همر گیمز اعلام کرد که گزارش‌های مبنی‌بر وضعیت بد توسعه بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 صحت ندارند.

مدتی پیش بازی اول-شخص شوتر Call of Duty: Modern Warfare 3 به‌عنوان یکی از مورد انتظارترین آثار سال جاری در دسترس بازیکن‌های سراسر جهان قرار گرفت، اما با واکنش‌های چندان مثبتی از سوی بازیکن‌ها مواجه نشد و به‌خصوص بخش داستانی بازی بسیاری از طرفدارهای مجموعه کال آو دیوتی را ناامید کرد.

جیسون شرایر از رسانه بلومبرگ اخیرا در یک گزارش از اوضاع بد روند ساخت بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 خبر داد. او در این گزارش ادعا کرد که استودیو اسلج‌همر در ابتدا قصد توسعه دنباله بازی Call of Duty: Advanced Warfare را داشت و مدرن وارفر ۳ نیز به‌عنوان یک بسته الحاقی و اسپین-آف برای بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 در نظر گرفته شده بود. در ادامه اما اکتیویژن وظیفه ساخت MW3 را به استودیوی اسلج‌همر سپرد و تیم توسعه‌دهنده نیز در یک برنامه پُرفشار و پُراسترس بخش داستانی آن را در طول ۱۶ ماه توسعه داد.

استودیو اسلج‌همر گیمز نیز ساعاتی پس از انتشار این گزارش با انتشار بیانیه جدیدی ادعاهای جیسون شرایر را رد کرد. آرون هالون، رئیس اسلج‌همر گیمز در حساب رسمی استودیو در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 نتیجه چشم‌انداز چندین ساله تیم است و این گزارش‌ها به‌هیچ‌وجه صحت ندارند.

بازی Call of Duty: Modern Warfare 3

در بیانیه استودیو Sledgehammer Games آمده است: «ما بی‌نهایت به مدرن وارفر ۳ افتخار می‌کنیم؛ چه به تجربه کامل بازی در زمان عرضه و چه به محتوایی که برای انتشار در سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم. از طرف تیم بسیار بااستعداد اسلج‌همر و استودیوهای شریک‌مان که در طول توسعه بازی با آن‌ها همکاری داشتیم، باید بگویم این بازی نتیجه کاری عاشقانه برای توسعه اولین دنباله پشت سرهم مجموعه کال آو دیوتی است. ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا واکنش‌های جامعه کاربری خود را به کل بازی شامل بخش داستانی، بخش چندنفره و بخش زامبی ببینیم.

همه ما از ابتدای توسعه تمرکزمان را روی تولید بازی پیشگامانه بعدی کال آو دیوتی معطوف کردیم. مدت‌ها قبل از اینکه بازی قبلی خود را به اتمام برسانیم، به‌شکل واضح و رسا از طرفدارها در مورد تمایل‌شان به ماندن طولانی‌تر در این سری شنیدیم و این همان چیزی است که ارائه دادیم: اولیه دنباله واقعی در تاریخ مجموعه. به‌همین‌ دلیل ویژگی‌هایی نظیر Carry Forward را برای اولین‌بار اضافه کردیم تا به تلاش بازیکن‌های خود در مجموعه مدرن وارفر احترام بگذاریم.

استودیو اسلج‌همر گیمز می‌گوید به مدرن وارفر ۳ افتخار می‌کند و سال‌ها برای توسعه آن تلاش کرده است

ما افتخار می‌کنیم که در زمینه توسعه مدرن وارفر ۳ پیش‌قدم شدیم. برای تحقق این امر سال‌ها تلاش کردیم. هر چیزی که خلاف این گفته می‌شود، به‌وضوح درست نیست؛ این بازی ما است و نمی‌توانیم منتظر باشیم تا آن را به‌شکل آنلاین با همه شما تجربه کنیم.»

بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 درحال‌حاضر در پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس قابل تجربه است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده