// سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۶

قابلیت ساخت شخصیت‌ها و داستان با هوش مصنوعی در راه ایکس باکس

مایکروسافت با اعلام همکاری با Inworld AI خبر از اضافه شدن ابزار ساخت شخصیت‌ها و داستان‌ها به کمک هوش مصنوعی را داد.

مایکروسافت اعلام کرد که در حال همکاری با Inworld AI برای ساخت شخصیت‌ها و داستان‌ها به کمک هوش مصنوعی است. همکاری مایکروسافت با Inworld AI در راستای ساخت ابزاری است که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی برای شخصیت‌های داستان سناریو بسازد و همچنین یک موتور شخصیت که قادر است «به‌صورت فعال داستان‌، مأموریت‌ و دیالوگ‌‌ تولید کند.» هیان ژانگ (Haiyan Zhang)، مدیر کل بخش هوش مصنوعی بازی در ایکس باکس، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد:

«ما در ایکس باکس باور داریم که خالقان با در اختیار داشتن ابزارهای بهتر می‌توانند بازی‌های بهتر و خارق‌العاده‌تری بسازند. این قرارداد تخصص Inworld در کار با مدل‌های تولیدی هوش مصنوعی برای ساخت شخصیت، راهکار‌های نو‌آورانه مایکروسافت براساس فضای ابری که شامل سرویس Azure OpenAI می‌شود، آگاهی فنی بخش تحقیقات مایکروسافت درمورد آینده‌ بازی کردن و قدرت گروه ایکس باکس در انقلابی کردن ابزار ساخت دست‌یافتنی و قابل‌اعتماد برای سازندگان را درکنار هم جمع می‌کند.»

این ابزار جدید به‌عنوان یک قابلیت انتخابی در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد که به استودیو‌ها این اجازه‌ را می‌دهد تا خودشان در مورد استفاده از هوش مصنوعی تولیدی در بازی‌ها یا ساخت آن‌ها به روش‌های قدیمی تصمیم بگیرند. ایلیا جلفنبین (Ilya Gelfenbeyn مدیرعامل Inworld AI گفت:

«مدتی می‌شود که هوش مصنوعی یک بخش جدایی‌ناپذیر در ساخت بازی‌های ویدیویی به‌شمار می‌رود و استفاده از قابلیت‌های آن به ساخت بازی‌هایی بهتر کمک خواهد کرد. ترکیب مدل‌های زبانی بزرگ و هوش مصنوعی تولیدی موقعیت‌های جدیدی را برای داستان‌سرایی و درگیر کردن شخصیت میان بازی‌ها ایجاد کرده است.»


منبع InsiderGaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده