// شنبه, ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰

رضایت شرکت EA از خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت

مدیرعامل شرکت الکترونیک آرتز نظر خود را درباره تأثیر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت اعلام کرده است.

اندرو ویلسون، مدیرعامل شرکت الکترونیک آرتز اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به‌نفع صنعت بازی‌های ویدیویی است. او در گفت‌وگو با رسانه CNBC گفت: «فکر می‌کنم [معامله] اکتیویژن و مایکروسافت اتفاقی عالی است. این یعنی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان به سرمایه‌گذاری در صنعت ما ادامه خواهد داد تا با گذشت زمان به گسترش آن کمک کند».

او افزود شرکت EA هم از این ادغام نفع خواهد برد؛ زیرا اکنون یکی از معدود شرکت‌های بزرگ مستقل صنعت بازی است. او بیان کرد که این شرکت دارای مجموعه بازی‌های درجه یک و جامعه کاربری متشکل از ۷۰۰ میلیون بازیکن است.

در این مصاحبه از اندرو ویلسون سؤال شد که آیا الکترونیک آرتز هم به زیرمجموعه شرکت دیگری تبدیل می‌شود یا خیر. بااین‌حال او به‌جای پاسخ به این پرسش، درباره خرید شرکت‌های دیگر توسط الکترونیک آرتز صحبت کرد: «تا وقتی فرصت‌هایی وجود داشته باشند، آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. جایی‌که بتوان مجموعه، تکنولوژی یا تیم‌های جدیدی اضافه کرد یا حتی تعداد افراد شبکه خود و تعامل آن‌ها را افزایش داد».

اندرو ویلسون در ماه مه نسبت‌به تصاحب اکتیویژن بلیزاد توسط مایکروسافت اظهار بی‌تفاوتی کرده بود، اما اکنون موضع او تغییر یافته است. بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد قبلا اشاره کرده بود که مایکروسافت تنها شرکت علاقه‌مند به انجام معامله نبود و طبق گزارش‌ها شرکت EA هم خواهان چنین چیزی بوده است. گویا الکترونیک آرتز به‌دنبال ادغام با NBC Universal بود، اما این معامله به‌خاطر اختلاف بر سر قیمت و ساختار به سرانجام نرسید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده