نویسنده: عرفان بدری
// سه شنبه, ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۳

بیش از ۱۲ هزار بازی روی استیم دک قابل بازی هستند

به‌تازگی اعلام شده که در حال حاضر بیشتر از ۱۲ هزار بازی مختلف ازطریق کنسول استیم دک قابل تجربه هستند.

در جدیدترین اخبار بازی، شاهد انتشار آماری از تعداد بازی‌های استیم دک هستیم. طبق این آمار، Steam Deck هم‌اکنون بیشتر از چهار هزار بازی تایيد شده دارد و همچنین بیش از هشت هزار بازی دیگر نیز ازطریق این کنسول قابل تجربه هستند. بنابراین در مجموع تعداد بازی‌های این کنسول به بیش از ۱۲ هزار عدد می‌رسد.

این آمار توسط GamingOnLinux منتشر شده است که شامل اطلاعاتی از عملکرد بازی‌های مختلف روی استیم دک می‌شود. در این منبع بیشتر از ۱۲ هزار بازی به‌عنوان بازی‌های قابل تجربه در استیم دک فهرست شده‌اند. همچنین طبق آمار SteamDB، این کنسول دستی در حال حاضر ۴۰۴۶ بازی دارد که رسما از استیم دک پشتیبانی می‌کنند.

کنسول استیم دک موفقیت بزرگی برای شرکت ولو در پی داشته و روزبه‌روز بازیسازان بیشتری به‌طور رسمی از آن پشتیبانی می‌کنند. بازی‌های Diablo 4 ،Dead Space ،Baldur’s Gate 3 و Hogwarts Legacy جزو بازی‌های مهم سال ۲۰۲۳ بودند که به‌طور رسمی از استیم دک پشتیبانی می‌کردند.

Steam Deck در حال حاضر در مدل‌های با حافظه ۶۴ تا ۵۱۲ گیگابایتی در دسترس است. ارزان‌ترین مدل این کنسول ۳۹۹ دلار و گران‌ترین مدل آن ۵۲۹ دلار قیمت دارد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده