نویسنده: عرفان بدری
// سه شنبه, ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰

شایعه: همکاری پلی استیشن با سگا و بندای نامکو

به‌نظر می‌رسد شرکت سونی در حال ایجاد تغییرات بزرگی در برنامه‌های خود است و قصد دارد تعداد بازی‌های سرویس‌محور در دست تولیدش را کاهش دهد.

مدتی پیش شرکت سونی از سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری خود روی ساخت بازی‌های سرویس‌محور خبر داد و همچنین اعلام کرد که تا پایان سال مالی ۲۶-۲۰۲۵ یعنی تاریخ ۱۱ فروردین ۱۴۰۵ (۳۱ مارس ۲۰۲۶) ۱۲ بازی مختلف سرویس‌محور را منتشر خواهد کرد. سونی در ادامه قدم مهمی در راستای توسعه بازی‌های سرویس‌محور برداشت و استودیوی بانجی، سازنده مجموعه Destiny و یکی از مهم‌ترین توسعه‌دهندگان بازی‌های سرویس‌محور را خریداری کرد تا در کنار ساخت چند بازی جدید، پروژه‌های سرویس‌محور سونی را نیز رهبری کند.

بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که درحال‌حاضر سونی تغییرات بزرگی در برنامه‌های خود اعمال کرده است و می‌خواهد تعداد بازی‌های سرویس‌محور خود را کاهش دهد؛ درنتیجه از حالا سرمایه کمتری را به آن‌ها اختصاص می‌دهد و احتمالا تولید تعدادی از آن‌ها نیز لغو شده است. این شایعات توسط کاربری به نام Head on the Block در انجمن ResetEra منتشر شده‌اند.

این کاربر همچنین ادعا کرد که شرکت‌های Sega و بندای نامکو اخیرا در حال همکاری با سونی در راستای برنامه‌های جدید آن هستند و سگا هم‌اکنون روی یک بازی جدید برای سونی کار می‌کند. علاوه‌براین او گفت که سونی برخی از استودیوهای توسعه‌دهنده فرست-پارتی خود را محبوربه ساخت پروژه‌های سرویس‌محور آنلاین کرده است که اکنون بعضی از این بازی‌ها لغو شده‌اند و تعدادی از آن‌ها نیز توسط استودیوهای ثرد-پارتی و غیرداخلی مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارند.

به‌این‌ترتیب به‌نظر می‌رسد که یکی از دلایل خروج جیم رایان از سونی، همین تغییر در برنامه‌ها باشد. باید درنظر داشته باشید که تمام این گفته‌ها تنها شایعه هستند و هنوز هیچ موردی به‌طور رسمی تأیید نشده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده