نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰

گزارش مالی کپکام؛ عملکرد درخشان Street Fighter 6 و نسخه‌های ریمیک Resident Evil

کپکام در گزارش مالی خود برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۳ از عملکرد عالی بازی Street Fighter 6 و نسخه‌های ریمیک Resident Evil خبر داد.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که شرکت Capcom گزارش مالی سه ماهه دوم و نیمه اول سال مالی ۲۰۲۳ را منتشر کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که بازی Resident Evil 4 Remake پس از عرضه در ماه مارس ۲۰۲۳ موفق به فروش ۱.۶۶ میلیون نسخه در سه ماهه اخیر شده است و درمجموع ۵.۴۵ میلیون نسخه فروش داشته است. شرکت کپکام در ماه جولای اعلام کرد که فروش این ریمیک از مرز ۵ میلیون نسخه فراتر رفته است.

بازی Street Fighter 6 با فروش بالغ‌بر ۲.۴۷ میلیون نسخه از زمان عرضه در ماه ژوئن ۲۰۲۳ عملکرد بسیار خوبی داشته است. بازی‌های Resident Evil 2 Remake و Resident Evil 3 Remake نیز در سه ماهه اخیر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند. ریمیک رزیدنت ایول ۲ در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۳ توانست ۱.۱۸ میلیون نسخه بفروشد تا مجموع فروش خود را به ۱۳.۱۳ میلیون نسخه برساند. این بازی در اوایل سال جاری ۱۲.۶ میلیون نسخه فروخته بود.

بازی Resident Evil 3 Remake نیز در همین بازه زمانی ۹۷۰ هزار نسخه فروش داشت تا مجموع فروش خود را به ۸.۰۴ میلیون نسخه برساند. شرکت کپکام در اوایل سال جاری از عبور میزان فروش ریمیک رزیدنت ایول ۳ از مرز ۷.۶ میلیون نسخه خبر داد. درحال‌حاضر کل فروش مجموعه بازی‌های Resident Evil به ۱۵۰ میلیون نسخه رسیده است. فروش مجموعه رزیدنت ایول در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ از مرز ۱۴۶ میلیون نسخه گذر کرده بود.

شرکت کپکام اخیرا بسته الحاقی Separate Ways را برای بازی Resident Evil 4 Remake منتشر کرد، اما در گزارش مالی اخیر به میزان فروش این بسته اشاره نکرد. این بسته روی ماجراهای ایدا وانگ تمرکز دارد و داستان این کاراکتر را به موازات مأموریت لیان اس. کندی برای نجات دختر رئیس جمهور آمریکا روایت می‌کند. این محتوای اضافی درکنار مکانیزم‌های آشنایی نظیر دفع حمله با چاقو شامل یک سلاح Grappling Gun برای ایدا است.

بازی‌های برجسته کپکام عمدتا با فروش دیجیتالی خود کمک شایانی به افزایش فروش و سودآوری شرکت کردند. میزان فروش بازی‌های شرکت Capcom از ۲۱.۳ میلیون به ۲۲.۶ میلیون نسخه در سال رسیده است. عملکرد این ناشر ژاپنی در نیمه اول سال مطابق با برنامه‌‌ریزی آن‌ها بوده است؛ درنتیجه هیچ تغییری در پیش‌بینی شرکت برای کل سال به‌وجود نمی‌آید. کپکام در این مدت روی گسترش فروش محتوای دیجیتالی خود کار خواهد کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده