نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰

دلیل نیاز نسخه کامپیوتر Alan Wake 2 به سیستم قدرتمند

بازی Alan Wake 2 یکی از اولین آثاری خواهد بود که از قابلیت Mesh Shaders رابط DX12 Ultimate پشتیبانی می‌کند.

شرکت رمدی اخیرا از مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای نسخه کامپیوتر Alan Wake 2 پرده برداشت و متوجه شدیم که این بازی در مقایسه با سایر بازی‌های AAA آتی به سیستم قدرتمندی نیاز دارد. هرچه باشد توسعه‌دهندگان استفاده از کارت گرافیک انویدیا RTX 2060 را برای تجربه بازی با تنظیمات گرافیکی Low پیشنهاد می‌کنند.

بااین‌حال ظاهرا دلیلی وجود دارد که شرکت Remedy هیچ‌یک از کارت‌های گرافیک سری ۱۰ شرکت NVIDIA و سری ۵۰۰۰ شرکت AMD را مناسب اجرای بازی Alan Wake 2 نمی‌داند. لیا نیوین از رمدی اعلام کرد که تجربه این بازی نیازمند کارت گرافیکی است که از قابلیت Mesh Shaders رابط DirectX 12 Ultimate پشتیبانی کند.

شرکت انویدیا در سال ۲۰۱۸ قابلیت Mesh Shaders را به‌همراه پردازنده‌های گرافیکی نسل تورینگ معرفی کرد که در رندرکردن صحنه‌هایی با اجسام و جزئیات فراوان و پیچیده کاربرد دارد. همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، کارت گرافیک‌های سری ۱۰ شرکت NVIDIA و سری ۵۰۰۰ شرکت AMD به‌هیچ‌وجه از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.

بازی Alan Wake 2 یکی از اولین آثاری خواهد بود که از رابط برنامه‌نویسی گرافیکی DX12 Ultimate نهایت استفاده را می‌برد. جالب اینکه بسیاری از کاربران کامپیوتر می‌خواستند بدانند که چه زمانی یکی از بازی‌ها از Mesh Shaders پشتیبانی می‌کند و حالا که الن ویک ۲ به‌سراغ استفاده آن رفته است، همان افراد به رمدی خرده می‌گیرند.

بازی Alan Wake 2 در تاریخ ۵ آبان (۲۷ اکتبر) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر عرضه می‌شود. بازیکن‌ها برای تکمیل این بازی به بیش از ۲۰ ساعت زمان نیاز دارند. کارگردان بازی اخیرا از اتمسفر بازی‌های سایلنت هیل به‌عنوان یکی از مراجع کلیدی الگوبرداری در طراحی نسخه دوم یاد کرد.


منبع DSOG
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده