نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۰

توسعه بازی Iron Man استودیو موتیو با آنریل انجین ۵

پاتریک کلاوس، مدیرکل استودیو موتیو تأیید کرد که بازی تک‌نفره Iron Man برعکس آثار قبلی آن‌ها با موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ توسعه می‌یابد.

شرکت الکترونیک آرتز و استودیو موتیو در ماه سپتامبر از شروع توسعه بازی اکشن-ماجراجویی تک‌نفره Iron Man خبر دادند و اکنون در میان اخبار بازی مطلع شدیم که جزئیات بیشتری از میزان پیشرفت پروژه ارائه شده است. پاتریک کلاوس، مدیرکل استودیو موتیو با انتشار پست جدیدی اعلام کرد با اینکه تمرکز تیم سازنده از زمان عرضه بازی Dead Space Remake به بازی مرد آهنی معطوف شده است، اما این ویدیوگیم هنوز در مرحله پیش-تولید قرار دارد.

پاتریک کلاوس گفت: «از زمان [انتشار بازسازی Dead Space] تمرکز ما به پروژه Iron Man معطوف شده است که فرصت کار روی یک مجموعه فوق‌العاده دیگر را فراهم می‌کند. هنوز در مراحل اولیه پیش-تولید قرار داریم و زمان خود را صرف اطمینان از ایجاد بهترین زیربنای ممکن برای توسعه بازی می‌کنیم. درحال‌حاضر فرصت‌های زیادی برای بررسی داستان، طراحی و گیم‌پلی بازی مرد آهنی پیدا کرده‌ایم و آغاز شکل‌گیری این فانتزی هیجان‌انگیز است».

استودیو موتیو یک شورای اجتماعی متشکل از طرفدارها ایجاد کرده است تا مانند ریمیک Dead Space در توسعه بازی Iron Man حتی در مراحل اولیه تولید مشارکت داشته باشند. درعین‌حال پاتریک کلاوس تأیید کرد که بازی مرد آهنی با موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 توسعه می‌یابد؛ موردی که در آگهی‌های شغلی قبلی به آن اشاره شده بود.

این اولین بازی استودیو موتیو است که با آنریل انجین ۵ ساخته می‌شود. تمام آثار قبلی این استودیو، از بازی Dead Space گرفته تا بازی‌های Star Wars Squadrons و Star Wars Battlefront 2 با موتور Frostbite توسعه یافتند.

پاتریک کلاوس در این‌باره توضیح داد: «حتی در همین ابتدای کار مانند بازی Dead Space یک شورای اجتماعی متشکل از طرفدارهای Iron Man و مارول ایجاد کرده‌ایم که در طول فرآیند توسعه تقریبا در مورد هر چیزی نظر می‌دهند. ضمنا آنریل انجین ۵ را برای توسعه بازی خود انتخاب کردیم تا تیم توسعه امکان خلق اثری واقعا خاص را داشته باشد».

درحال‌حاضر جزئیات زیادی از بازی Iron Man در دست نیست؛ اگرچه آگهی‌های شغلی پیشین استودیو Motive نشان می‌دهند که احتمالا با اثری جهان-باز سروکار خواهیم داشت. بازی مرد آهنی تنها اثر ابرقهرمانی مارول نیست که شرکت الکترونیک آرتز روی آن کار می‌کند. بازی اکشن-ماجراجویی تک‌نفره Black Panther نیز توسط استودیو تازه تأسیس Cliffhanger Games مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد که اثری جهان-باز خواهد بود.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده