نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۲

افزایش شدید قیمت بازی‌ های اکتیویژن بلیزارد روی استیم

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که بازی‌های شرکت اکتیویژن بلیزارد روی استیم کشورهایی چون ترکیه، آرژانتین و برزیل با افزایش قیمت شدیدی روبه‌رو شده‌اند.

بالاخره پس از کشمکش‌های فراوان چند روز پیش تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در بریتانیا تایید شد. حال اما در جدیدترین اخبار بازی، تنها پس از گذشت چهار روز از اعلام چنین خبری، گزارش‌هایی از افزایش شدید بازی‌های اکتیویژن بلیزارد روی استیم برخی کشورها به گوش می‌رسند. براساس اطلاعات موجود، کاربران استیم در کشورهای ترکیه، برزیل و آرژانتین این موضوع را تجربه کرده‌اند.

یکی از آثاری که از این موضوع در امان نمانده، از اتفاق سری Call of Duty، یکی از محبوب‌ترین مجموعه بازی‌های ویدیویی است؛ به‌عنوان مثال در استیم برزیل و ترکیه بازی CoD (2003) و CoD 2 که تا پیش‌از این با برچسب قیمت ۹ دلار دردسترس قرار داشتند، اکنون ۱۹ دلار به فروش می‌رسند. این مسئله برای نسخه‌های بعدی مجموعه نیز صدق می‌کند؛ بازی CoD: Black Ops از ۱۸ دلار به ۲۹ دلار، بازی CoD: Black Ops II از ۲۱ دلار به ۴۹ دلار، بازی CoD: Modern Warfare 2 (2009) از ۹ دلار به ۱۹ دلار و درنهایت بازی CoD: Modern Warfare (2019) نیز با پنج دلار افزایش قیمت از ۵۰ دلار به ۵۵ دلار رسیده‌‌اند.

سفر کرش بندیکوت در زمان در طول بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time

البته باید توجه داشته باشید که افزایش قیمت تنها محدود به سری Call of Duty نشده است. بازی Sekiro: Shadows Die Twice با ۱۵ دلار افزایش قیمت اکنون با برچسب قیمتی ۵۵ دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. بازی Crash Bandicoot 4 از ۵۵.۵۰ دلار به ۶۶.۵۰ دلار، بازی Spyro Reignited Trilogy از ۳۰ دلار به ۳۸ دلار، بازی Prototype از ۹ دلار به ۱۹ دلار و همچنین نسخه دوم این اثر نیز از ۱۸ دلار به ۳۸ دلار رسیده‌اند.

Sekiro: Shadows Die Twice

در کشور آرژانتین نیز تقریبا وضعیت مشابهی را شاهد هستیم. بازی Sekiro: Shadows Die Twice که تا پیش‌از این با قیمت ۱۲۹۹ پزو در دسترس یود، اکنون ۲۴۰۰۰ پزو به فروش می‌رسد. بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy از ۶۷۹ پزو به ۱۶۰۰۰ پزو، بازی Crash Bandicoot 4: It's About Time از ۳۴۶۹ پزو به ۱۶۰۰۰ پزو، بازی Call of Duty: Modern Warfare Remastered از ۶۹۳ پزو به ۱۶۰۰۰ پزو، بازی Call of Duty: Black Ops II از ۱۲۹۹ پزو به ۲۴۰۰۰ پزو، بازی Caesar 3 از ۱۰۳ پزو به ۲۴۰۰ پزو، بازی Call of Duty: WWII از ۹۹۹ پزو به ۲۴۰۰۰ پزو و درنهایت Pharaoh + Cleopatra نیز از ۱۷۳ پزو به ۴۰۰۰ پزو رسیده‌اند.

حال باید منتظر ماند و دید اتخاذ چنین سیاستی برای بازی‌ها روی استیم سایر کشورها نیز اعمال خواهد شد یا خیر. لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع 80
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده