نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۱

عبور فروش بازی ماینکرفت از ۳۰۰ میلیون نسخه

با اینکه زمان زیادی از انتشار Minecraft در ماه نوامبر ۲۰۱۱ می‌گذرد، اما این بازی سندباکس جهان-باز کماکان یکی از پرفروش‌ترین آثار تاریخ است.

بازی Minecraft سال آینده پانزدهمین سالگرد انتشارش را جشن می‌گیرد، اما کماکان عملکرد خوبی در زمینه فروش دارد. هلن چیانگ، رئیس استودیو Mojang اخیرا در جریان Minecraft Live تأیید کرد که این بازی سندباکس جهان-باز بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه فروش داشته است. بنابراین این ویدیوگیم هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین آثار تاریخ است.

تعداد بازیکن‌های بازی پرطرفدار ماینکرفت در سال ۲۰۲۱ از مرز ۲۳۸ میلیون نسخه عبور کرد. از آن زمان چندین نسخه فرعی از این مجموعه نظیر بازی اکشن نقش‌آفرینی Minecraft Dungeons به بازار عرضه شده است؛ اثری که شمار بازیکن‌هایش از ۲۵ میلیون فراتر رفت. دراین‌میان بازی اکشن استراتژی همزمان Minecraft Legends استودیو Blackbird Interactive را نیز نباید از یاد برد که در کمتر از دو هفته پس از انتشار به ۳ میلیون بازیکن دست یافت.

نظر به اینکه هر دو بازی Minecraft Dungeons و Minecraft Legends در دسترس کاربران سرویس گیم پس قرار دارند، تعداد بازیکن‌های این آثار نشان‌دهنده میزان فروش آن‌ها نیست. بازی ماینکرفت تقریبا برای تمام پلتفرم‌ها منتشر شده است؛ از اندروید و iOS گرفته تا پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و کامپیوتر. بازی Minecraft اخیرا توسط ESRB برای کنسول نسل ۹ مایکروسافت رده‌بندی سنی شد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده