// یکشنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۷

شخصیت لیزارد در Spider-Man 2 دو فرم مختلف خواهد داشت

برای خلق شخصیت منفی لیزارد در بازی اسپایدرمن 2 تحقیقات زیادی انجام شده تا تمام جزئیات آن درست پیاده‌سازی شوند.

جسیندا چو (Jacinda Chew)، کارگردان ارشد هنری استودیو Insomniac Games، اعلام کرد که شخصیت لیزارد تنها می‌تواند در حالت کوچک‌تر خود با پیتر پارکر ارتباط برقرار کند و در حالت بزرگ‌تر تمام جنبه‌های انسانی او از بین می‌رود. درحالی‌که ونوم و کریون به‌عنوان جدیدترین شخصیت‌های منفی بازی Marvel's Spider-Man 2 تمام سرتیتر اخبار را از آن خود کرده‌اند، مارمولک یا همان همزاد دکتر کرت کانر نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ طبق نمایش رونمایی اولیه از گیم‌پلی بازی، پیتر به او برای کمک به هری آزبورن نیاز دارد.

اینسامنیک گیمز طی اطلاعیه‌ای در وبلاگ پلی استیشن، درباره روح بخشیدن به مارمولک به وسیله‌ی ارجاع دادن به کامیک‌ها بحث کرد. همان‌طورکه جسیندا چو پیش‌تر گفته بود، «ما همیشه زمانی‌که به یک شخصیت از دنیای مارول نگاه می‌کنیم، اولین کار ارجاع دادن به کامیک‌هاست. سپس با شرکت مارول همکاری می‌کنیم تا تغییرات به‌خصوص خودمان را روی آن شخصیت پیاده‌سازی کنیم؛ این تغییر می‌تواند به‌دلیل گیم‌پلی بازی یا روایت داستان باشد.»

«نکته جالب توجه این است که مارمولک به دو شکل ظاهر می‌شود، یکی جانور دایناسور شکل که فقط خرابی به بار می‌آورد و دیگری هم‌اندازه انسان است و می‌تواند با پیتر ارتباط برقرار کند. اما مارمولک ما از همه نظر لاغرتر، پست‌تر، بزرگ‌تر و سبزتر است؛ او لباسی به تن ندارد و تمام جنبه‌های انسانی را از دست داده است. بنابراین ما نمی‌توانیم با او ارتباط برقرار کنیم و این یک تغییر بزرگ است.»

نمایی از تریلر معرفی Marvel's Spider-Man 2

سازندگان با تاکید بر درخشندگی، زمان زیادی را صرف درست کردن پوست مارمولک کردند. «ما برای تحقیق، پوست مارمولک‌های زیادی را بررسی کردیم؛ نکته‌ای که در مورد مارمولک‌ها در زندگی واقعی وجود دارد، خشک بودن زیاد پوست آن‌ها است. بیشتر افرادی که به مارمولک ما نگاه می‌کردند از لزج نبودن کافی پوست آن ناراضی بودند. اما من فکر می‌کنم این موضوع اشاره‌ای است به افرادی که انتظار دارند پوست مارمولک به چه شکل باشد. او پوست مارمولکی دارد اما بسیار براق‌تر از آن حالتی است که روی پوست یک مارمولک واقعی وجود دارد.»

«همچنین ما به او تیغ‌هایی اضافه کردیم. برای طراحی شخصیت، من به مارمولک‌های واقعی که ماقبل‌تاریخ به نظر می‌رسیدند نگاه کردم. چرا که برخی از مارمولک‌ها بانمک و نرم به نظر می‌آیند. من به مرجع‌های تیغ‌تیغی، مارمانند و تهاجمی‌تر نگاه می‌کردم. ما همچنین چشم‌هایی می‌خواستیم که بیشتر شبیه به چشم حیوانات باشد. اگر به گربه‌ها دقت کنید، مردمک چشم آن‌ها در شب بزرگ می‌شود؛ ما چنین چشمی را برای او ساختیم و زمانی‌که نور به چشم‌های مارمولک می‌تابد، آن‌ها کوچک‌تر به نظر می‌رسند و به نور واکنش می‌دهند. ما تحقیقات زیادی در مورد چگونگی انجام آن به‌صورت ریل تایم در پلی استیشن ۵ انجام دادیم.»

کنسول بازی نسل ۹ سونی، به پیاده‌سازی واقع‌گرایانه عضلات مارمولک کمک کرد و هم‌زمان اینسامنیک گیمز به «بازیگران حیوان و انسان واقعی و چگونگی تغییر شکل عضلات آن‌ها در شبیه‌سازی نگاه کرد. من فکر می‌کنم باورنکردنی است که ما در این مرحله از توسعه بازی‌های ویدیویی قادر به انجام چنین کاری هستیم. اما این موضوع تا حدودی نامحسوس است زیرا امکان دارد تا زمانی‌که همه شبیه‌سازی‌های ماهیچه‌ای را غیرفعال کنیم، متوجه این تفاوت نشوید.» جزئیات چشمگیر دیگزی نیز وجود دارند که شامل برنامه‌ای برای شبیه‌سازی پوست‌ انداخته‌شده او و نحوه تعامل آن با عناصری مانند باد می‌شود.

جسیندا چو در مورد حرکات مارمولک نیز گفت: «مارمولک‌ها روی سطح پایینی از زمین حرکت می‌کنند و این ویژگی تهدید‌آمیز نیست؛ در کامیک‌ها او بیشتر روی دو پا حرکت می‌کند و ایستاده است. ما مجبور شدیم تا این مورد را درست کنیم. او دوپا است اما همچنان باید ظاهر مارمولک‌گونه خود را حفظ کند و بنابراین پشت خمیده‌ای دارد. ایده پشت حرکات او این است که او با سرعتی حرکت می‌کند که سریع است اما سنگین به نظر می‌رسد. بخش انیمیشن‌سازی لایق اعتبار زیادی برای به تصویر کشیدن این قدرت و سرعت است.»

بازی Marvel's Spider-Man 2 در تاریخ جمعه ۲۸ مهر (۲۰ اکتبر) روی پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده