// شنبه, ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۵

بسته الحاقی جدید Cyberpunk 2077 هوش مصنوعی را جایگزین صداپیشه فقید کرد

با وجود حواشی زیاد پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سرگرمی، بسته الحاقی جدید Cyberpunk 2077 هوش مصنوعی را جایگزین صداپیشه درگذشته کرد.

بازی Cyberpunk 2077 Phantom Liberty با استفاده از هوش مصنوعی جایگزینی برای صداپیشه فوت‌ شده پیدا کرد. طبق اطلاعات منتشر شده، استودیو CD Projekt از تکنولوژی­‌ای برای اضافه کردن چند خط دیالوگ جدید به‌جای میلوگوست رچک (Miłogost Reczek)، صداپیشه محبوب لهستانی استفاده کرده است. او صدای لهستانی­‌زبان شخصیت ویکتور وکتور را اجرا کرد، اما بعد از مدتی در سال ۲۰۲۱ درگذشت.

به این ترتیب، استودیو سی‌دی پراجکت به‌دنبال راهی برای استفاده از این شخصیت در بسته الحاقی جدید بازی با نام Phantom Liberty بود. یکی از گزینه‌ها انتخاب صداپیشه جدیدی برای ایفای نقش ویکتور بود؛ این صداپیشه باید تمام دیالوگ­‌ها را از اول برای بازی اصلی ضبط می­‌کرد تا اطمینان حاصل شود که صدای شخصیت در کل تجربه یکسان است.

بااین‌حال، طبق توضیحات میکلای شود (Mikołaj Szwed)، مدیر بومی ­سازی استودیو سی دی پراجکت، شرکت این رویکرد را دوست نداشت چرا که رچک یکی از بهترین صداپیشه‌­های لهستانی بود و اجراهای خارق­‌العاده­‌ای داشت. در عوض، شرکت از صداپیشه دیگری برای ضبط دیالوگ­‌های جدید استفاده کرد و سپس با بهره گرفتن از نرم‌­افزار شبیه­‌سازی صدا با نام Respeecher، صدای او را تغییر داد تا به نظر برسد که خود رچک ایفای نقش کرده است. سی دی پراجکت ادعا می‌­کند که برای اجرای این طرح، از خانواده میلوگوست رچک اجازه گرفته است؛ حتی پسران او از این ایده بسیار حمایت کرده‌­اند.

در حال حاضر استفاده از هوشی مصنوعی در دنیای سرگرمی یک موضوع اصلی مشاجره است. برخی از اعضای جامعه بازیگری نگران هستند که به شکل آسیب‌زننده‌ای از آن استفاده شود؛ زیرا استودیوها تلاش می­‌کنند تا با استفاده از هوش مصنوعی و جازیگزین کردن بازیگران، هزینه­‌ها را کاهش دهند یا حتی از تصاویر و اجراهای بازیگران، بدون پرداخت هزینه‌­ای بهره ببرند.

ماه گذشته اعضای SAG-AFTRA، اتحادیه کارگری بازیگران آمریکایی، با اکثریت قاطع به اقدام احتمالی اعتصاب بازی­‌های ویدیویی رای دادند. تاکنون مذاکرات به‌دلیل آنچه که SAG-AFTRA آن­‌ها را شرایط غیرقابل قبول می­‌داند، شکست خورده است؛ این شرایط شامل «برخی مسائل بسیار مهم برای اعضای بازیگری، از جمله دستمزدی که با تورم مطابقت دارد، حفاظت در مقابل بهره­‌های سواستفاده‌­گر از هوش مصنوعی و اقدامات احتیاطی اولیه» می‌­شود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده