نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۷

دلیل استفاده از آنریل انجین ۵ به‌جای فراست‌بایت در بازی EA Sports WRC

یکی از اعضای تیم سازنده EA Sports WRC از مزیت‌های موتور بازی‌سازی آنریل 5 و دلایل استفاده از آن در ساخت این بازی ریسینگ جدید گفت.

چنانچه زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که شرکت EA Sports و کدمسترز (Codemasters) حق ساخت رقابت‌های World Rally Championship به مدت چهار سال را به‌دست آورده‌اند.

حال باتوجه به اینکه کمتر از یک ماه تا عرضه بازی EA Sports WRC زمان باقی مانده، ساعاتی پیش راس گووینگ، مدیر ارشد خلاقیت بازی راجع به انجین آن صحبت کرد. او طی مصاحبه‌ای درخصوص موتور بازی‌سازی، اطلاعات جالبی را ارائه داده است. وی تاکید دارد که موتور قدیمی استودیو به اسم EGO دیگر توانایی خلق محیط‌های بزرگ‌تر را نداشت و از‌ همین رو موتور جدید جایگزین آن شده است.

«EGO یک موتور بازی‌سازی فوق‌العاده‌ای برای ما بود و آثار خوب زیادی را به کمک آن تولید کردیم. اما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دوست داشتیم مراحل ما بزرگتر و بزرگتر شوند و از نظر بصری نیز محیط‌های غنی‌تری را ارائه دهیم.

موتور بازی‌سازی EGO نمی‌توانست این کار را در زمان و اندازه تیمی که در اختیار داشتیم، انجام دهد. ارزیابی بزرگی درخصوص اینکه باید به سمت کدام موتور بازی‌سازی حرکت کنیم، صورت گرفت. درواقع تصمیم به تغییر، به پیش از زمان [خریداری شدن توسط] الکترونیک آرتز برمی‌گردد. از همین رو تصور استفاده از موتور فراست بایت را در آن زمان نداشتیم».

گووینگ به مزیت‌های موتور آنریل 5 و همکاری با شرکت اپیک جهت استفاده بهینه از این موتور بازی‌سازی اشاره کرد؛ با تاکید روی نیازهای استودیوی کدمسترز برای توسعه‌ی بازی ریسینگ.

«یکی از بزرگ‌ترین موانع ما رسیدن به هندلینگی بود که مدنظر استودیوی کدمسترز باشد. این موضوع تنها با همکاری با تیم موتور بازی‌سازی آنریل 5 به نتیجه می‌رسید. آنریل در این مسیر آزادی زیادی به ما داد و درواقع تیمی که پشت توسعه این موتور است، شریک و حمایت‌کننده بسیار خوبی برای ما محسوب می‌شود. ما توانستیم با متخصصان اپیک همکاری کنیم تا نیازهایمان رفع شود. این یک موفقیت بزرگ برای پروژه به حساب می‌آید».

بازی ریسینگ EA Sports WRC قرار است به‌صورت رسمی در تاریخ ۱۲ آبان (سه نوامبر) برای کامپیوتر و کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس روانه بازار شود.

لطفا شما هم اگر از طرفداران این سبک از بازی‌های ویدیویی هستید، نظرات و پیش‌بینی‌های خود در خصوص جدیدترین ساخته استودیوی کدمسترز را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده