نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۵

مایکروسافت خرید اکتیویژن بلیزارد را نهایی کرد

مایکروسافت پس از پشت سر گذاشتن موانع مختلف، بالاخره خرید اکتیویژن بلیزارد را نهایی کرد.

پس از گذشت ماه‌های طولانی از اولین باری که خبر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت منتشر شد و برگزاری دادگاه‌های مختلف، درنهایت مایکروسافت این خرید را نهایی و تمام‌شده اعلام کرد. این خرید با قیمت نهایی ۵۸٫۷ میلیارد دلار نهایی شده و بزرگ‌ترین خرید تاریخ صنعت بازی لقب گرفته است.

با نهایی شدن این خرید، حال مایکروسافت مالک اکتیویژن و بازی‌هایی چون مجموعه کال آو دیوتی، Spyro، Skylanders و Guitar Hero است. آن‌ها همچنین مالک بلیزارد هم به‌حساب می‌آیند که آثاری مثل مجموعه‌های وارکرفت، دیابلو، استارکرفت و اورواچ را دارد. درکنار این‌ها مایکروسافت بخش موبایل اکتیویژن بلیزارد با نام King را هم تصاحب کرده که خود صاحب آثار شدیدا پولسازی مثل Candy Crush Saga است.

مدیریت اکتیویژن کماکان با بابی کوتیک است و باید منتظر ماند و دید که در آینده چه تغییرات احتمالی در ساختار این شرکت رخ خواهد داد. فیل اسپنسر با انتشار پیامی در مورد نهایی شدن قرارداد گفت:

«از این پس درکنار هم و به‌عنوان یک تیم، یاد می‌گیریم، به شکوفا شدن خلاقیت‌ها کمک می‌کنیم و سعی خواهیم کرد لذت بازی کردن را به افراد بیش‌تری تقدیم کنیم. این اقدام‌ها در قالب فرهنگی صورت خواهند گرفت که باعث می‌شود هر شخص بتواند بهترینِ خودش باشد؛ تمام افراد در این تیم جای خودشان را خواهند داشت و همه تلاش‌ها، در راستای تعهد ما به عمل کردن به عهدی است که برای ارائه بازی‌های ویدیویی به همه بسته‌ایم. این اتفاق باعث خواهد شد تا جامعه کاربری بزرگ‌تری از گیمر‌ها داشته باشیم.»

اسپنسر همچنین در ادامه اعلام کرد که به مرور شاهد انتشار بازی‌های اکتیویژن بلیزارد و کینگ روی گیم پس خواهیم بود و اطلاعات بیشتر در این مورد در ماه‌های پیش‌ِرو ارائه خواهد شد. وی در ادامه صحبت‌هایش گفت:

«خطاب به میلیون‌ها طرفداری که عاشق بازی‌های اکتیویژن، بلیزارد و کینگ هستند و روح اصلی مجموعه بازی‌های این شرکت‌ها به‌حساب می‌آیند، باید بگویم که به حضور شما در جمع جامعه کاربران‌مان افتخار می‌کنیم و امروز، روز خوبی برای بازی کردن و گیمر بودن است. فرقی نمی‌کند که بخواهید روی ایکس باکس، پی سی، نینتندو یا پلی استیشن بازی کنید، حضور شما همیشه در این جامعه ارزشمند است؛ حتی اگر نخواهید که بازی‌هایتان را روی ایکس باکس تجربه کنید. چرا که اعتقاد داریم وقتی همه بتوانند بازی کنند، همه ما برنده خواهیم بود. نهایی شدن قرارداد به‌معنی باز شدن فرصت‌هایی جدیدی برای همه است تا از بازی کردن لذت ببرند.»

نظر شما در مورد نهایی شدن قرارداد و صحبت‌های اسپنسر چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده