نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۸

نسخه ایکس باکس سری اس بازی Alan Wake 2 فاقد حالت پرفرمنس است

رمدی تأیید کرد که نسخه ایکس باکس سری اس بازی Alan Wake 2 از حالت پرفرمنس پشتیبانی نمی‌کند.

استودیوی رمدی اینترتینمنت اخیراً تأیید کرد که بازی ترسناک و سبک بقا Alan Wake 2 در زمان عرضه از حالت پرفرمنس روی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس برخوردار خواهد بود تا بازیکنان امکان اولویت دادن به نرخ فریم بالاتر و ۶۰ فریم‌برثانیه را داشته باشند. عدم اشاره به کنسول ایکس باکس سری اس گمانه‌زنی‌هایی را مبنی بر احتمال عدم ارائه این قابلیت روی کنسول اقتصادی مایکروسافت را مطرح کرده بود. حالا به‌نظر می‌رسد که این موضوع به تأیید توسعه‌دهندگان بازی رسیده است.

رمدی در ارتباط با وبسایت گیم‌اینفورمر تأیید کرد که بازی Alan Wake 2 روی کنسول ایکس باکس سری اس حالت Performance Mode نخواهد داشت. بااین‌حال هنوز صحبتی درباره عملکرد و رزولوشن هدف این بازی روی کنسول سری اس نشده است. ولی بعید به نظر می‌رسد که کسانی که این بازی را روی ایکس باکس سری اس تجربه می‌کنند، امکان اجرای بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را داشته باشند.

این اولین باری نیست که استودیوی Remedy Entertainment با مشخصات فنی پایین‌تر کنسول ارزان‌قیمت‌تر ایکس باکس به مشکل خورده باشد. در سال ۲۰۲۱ نیز در فاصله اندکی از عرضه بازی Control برای کنسول‌های نسل فعلی، این تیم درباره مشکلاتی که با بهینه‌سازی بازی برای سخت‌افزار ایکس باکس سری اس داشته، صحبت کردند.

بازی Alan Wake 2

توماس پوها، مدیر روابط عمومی استودیوی رمدی اخیراً با انتشار توییت جدیدی ضمن تأیید پشتیبانی این بازی از حالت پرفرمنس اظهار داشته که آلن ویک 2 از ابتدای روند ساخت به‌عنوان یک تجربه ۳۰ فریم‌برثانیه توسعه داده شده و بدون شک از یک گزینه حالت پرفرمنس با کارایی بالا بهره‌مند خواهد بود.

اخیراً سم لیک تأیید کرد که بازی آلن ویک 2 با ارائه‌ی بیش از ۲۰ ساعت زمان گیم‌پلی و با عبور از Control، به طولانی‌ترین بازی آن‌ها تبدیل خواهد شد. توماس پوها درباره چرخه توسعه Alan Wake 2 توضیحاتی را در ایکس ارائه کرده و با انتشار توییت خود اعلام کرد که به‌طور متوسط حدود ۱۳۰ توسعه‌دهنده مشغول تولید الن ویک ۲ بودند و حدود ۴ سال زمان صرف توسعه این بازی ترسناک بقامحور شده است. توماس پوها خاطر نشان کرد که طول و مقیاس چرخه توسعه بازی باتوجه‌به «سطح کیفی فعلی» آن «خارق‌العاده» بوده است.

Alan Wake 2 در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) برای پلتفرم پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر عرضه خواهد شد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده