نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۶

پایان لایسنس موسیقی دلیل حذف تریلر ریمیک Star Wars: Knights of the Old Republic

سونی درباره حذف تریلر ریمیک بازی Star Wars: Knights of the Old Republic توضیح داده که این کار به‌دلیل اتمام لایسنس موزیک به کار رفته در آن صورت گرفته است.

طی سال گذشته سؤالات زیادی درباره ریمیک بازی Star Wars: Knights of the Old Republic مطرح بوده که از مشکلات پشت صحنه روند توسعه بازی تا شایعات مربوط‌به آن را دربرمی‌گرفت. حالا و در جدیدترین اتفاقی که برای این بازی رخ داده، تریلر منتشر شده ازطریق کانال یوتیوب پلی استیشن به حالت خصوصی درآمده و توییت اخیر اکانت پلی استیشن درباره آن حذف شد تا شایعات مربوط‌به وجود مشکل در وضعیت ساخت این بازی تشدید شود.

این اتفاق باعث شد تا برخی هواداران شایعه‌ی احتمال لغو فرایند ساخت این بازی را مطرح کنند. به‌خصوص با مشکلات مالی شدیدی که شرکت Embracer Group اخیراً با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. بااین‌حال سونی اعلام کرده که حذف تریلر جدید این بازی یک اتفاق معمول در تجارت گیمینگ بوده و دلایل خاص خود را دارد.

سخنگوی سونی در بیانیه‌ای که ازطریق وبسایت کوتاکو منتشر کرده، اظهار داشته که تریلر این بازی به‌دلیل اتمام تاریخ انقضای لایسنس موسیقی به کار رفته در آن از یوتیوب حذف شده است. در بخشی از این متن نوشته شده: «مطابق معمول، زمانی‌که مشخص شود لایسنس یک دارایی منقضی شده، ما مجبور به حذف آن خواهیم بود.»

تصویر بازی Knights of the Old Republic Remake

جالب اینجا است که تنها موسیقی پخش شده در تریلر این بازی، موسیقی رسمی مجموعه جنگ ستارگان است که در اختیار دیزنی قرار دارد. این مسئله باعث می‌شود تا وجود مشکلات مربوط‌به لایسنس موسیقی این ویدیو که برای یک بازی متعلق به دیزنی مورد استفاده قرار گرفته، عجیب به نظر برسد.

در ماه ژوئیه سال گذشته بود که اعلام شد فرایند توسعه ریمیک بازی Star Wars: Knights of the Old Republic بعد از کنار گذاشتن استودیوی Aspyr Media از فرایند ساخت بازی متوقف شده است. دو ماه بعد گفته شد که این پروژه به استودیوی Saber Interactive سپرده شده است. حالا باید دید که بالاخره سرنوشت این بازی به چه نحو خواهد شد. آیا واقعاً موضوع مربوط‌به لایسنس موسیقی پشت این تصمیم بوده یا اینکه مسئله دیگری در میان است.

گویا ریمیک بازی Star Wars: Knights of the Old Republic حداقل فعلا در پشت صحنه برای عرضه در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است. این بازی در زمان عرضه در دسترس کاربران پلی استیشن 5 و کامپیوتر قرار می‌گیرد. منابع آگاه با تایید گمانه‌زنی‌های طرفدارها می‌گویند که درحال‌حاضر Saber Interactive وظیفه‌ی توسعه‌ی این ریمیک را برعهده دارد. البته این موارد هنوز رسما تأیید یا تکذیب نشده است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده