نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۱

تعدیل نیرو نزدیک به ۹۰۰ نفر از کارکنان شرکت اپیک گیمز

براساس گزارش‌های منتشرشده، شرکت اپیک گیمز، سازنده بازی Fortnite و موتور آنریل انجین در مجموع ۱۶ درصد از نیروهای خود شامل ۸۷۰ نفر را اخراج خواهد کرد.

متأسفانه از سال ۲۰۲۳ به‌عنوان سالی یاد می‌شود که شاهد تعدیل نیروی گسترده‌ای در شرکت‌های بزرگ صنعت بازی بودیم. حالا اپیک گیمز به‌عنوان یکی دیگر از این شرکت‌های بزرگ به این جمع اضافه شده و بلومبرگ دراینباره گزارش داده که سازنده Fortnite و موتور آنریل انجین در نظر دارد تا ۱۶ درصد از کارکنان خود شامل گروهی از ۸۷۰ نیروی کار را به دلایل اقتصادی از شرکت خارج کند.

جیسون شرایر، نویسنده بلومبرگ در اکانت توییتر خود با اشاره به یک ایمیل داخلی این شرکت به نقل از تیم سویینی، مدیرعامل اپیک گیمز گفته که درحال حاضر هزینه‌های شرکت بسیار بیشتر از درآمدهای آن‌ها بوده و کاهش حاشیه سود حاصل از محصولات اپیک گیمز به‌عنوان یکی از دلایل این اتفاق مطرح شده است. البته یک سری موقعیت‌های شغلی هنوز در این شرکت مورد نیاز بوده و برای آن‌ها جذب نیرو خواهد شد. ضمن اینکه فعلا هیچ تعدیل نیروی دیگری پیش‌بینی نشده است.

شرایر همچنین گزارش داده که اپیک گیمر دو شرکتی را که قبلا به زیرمجموعه‌های خود اضافه کرده بود واگذار خواهد کرد. این دو شرکت شامل Bandcamp و Songtradr می‌شوند که در زمینه موسیقی و بازاریابی مشغول به کار هستند. ضمن اینکه شرکت بازاریابی SuperAwesome نیز به‌طور کلی از مجموعه اپیک گیمز خارج شده و به‌عنوان یک شرکت مستقل فعالیت خواهد کرد.

چند لوگو سیاه و سفید کم رنگ و پررنگ فروشگاه اپیک گیمز / Epic Games Store

اوایل این ماه بود که خبر کناره‌گیری دونالد ماسترد، مسئول ارشد تیم خلاق استودیوی اپیک گیمز اعلام شد. قرار است چارلی ون، از توسعه‌دهندگان قدیمی سری God of War و آثار Marvel به این تیم ملحق شده و جایگزین ماسترد شود. امسال الکترونیک آرتز نیز اعلام کرد که ۶ درصد از نیروی کار شرکت تحت تأثیر دور جدید تعدیل نیرو قرار خواهند گرفت. همچنین شرکت گیرباکس پابلیشینگ به‌خاطر تغییر ساختار گروه امبریسر چندین کارمند خود را تعدیل کرده است.

امبریسر در چند سال گذشته به خرید بیشترین استودیوها و مجموعه‌های ممکن پرداخته و این ایده را داشت که در طول سال آنقدر بازی عرضه کند که شکست احتمالی برخی از آن‌ها با تعداد بالای این آثار جبران شود. اما اکنون می‌بینیم یک سو-مدیریت علیه تمامی تیم‌ها اتفاق افتاده و تمرکز بیش از حد امبریسر روی یک قرارداد باعث شکست آن‌ها شده است. علاوه‌بر‌این موارد، استودیو بایوور از تعدیل تقریبا پنجاه کارمند خود خبر داده بود؛ زیرا می‌خواهد استودیویی چابک‌تر باشد.

در فهرست افراد جدا شده چند نام مهم هم به چشم می‌خورند. دیوید گیدر، کارمند سابق این استودیو که سرپرست روایی Dragon Age بود در توییتر نوشته در جریان این تعدیل لوکاس کریستیانسن هم از بایوور جدا شده است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده