// سه شنبه, ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۶

عدم علاقه کپکام به خریداری شدن توسط دیگر شرکت‌ها

شرکت کپکام می‌گوید پیشنهادهای ادغام را به‌صورت مودبانه رد خواهد کرد و خودش هم به خرید استودیوی خارجی علاقه ندارد.

در سال‌های اخیر موج عظیمی از خریدها و ادغام‌ها در صنعت بازی به وجود آمده و شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، سونی، گروه امبریسر، الکترونیک آرتز و تیک-تو خریدهای بزرگی انجام داده‌اند تا قدرت توسعه درونی آن‌ها بیشتر شود. اما اکنون به نظر می‌رسد حداقل کپکام به چنین روندی اعتقاد ندارد.

به‌تازگی هاروهیتو سوجیموتو، مدیر ارشد عملیاتی کپکام در مصاحبه با بلومبرگ نظر این شرکت درباره این روند را اعلام کرده و گفت کپکام به خرید استودیوهای خارجی علاقه‌مند نیست و در عوض ترجیح می‌دهد تا استعدادهای درونی را پرورش داده، تداوم خود را حفظ کند و رشد سازمانی را ادامه دهد: «من فکر می‌کنم خریدها و ادغام‌های زیادی در صنعت بازی وجود داشته است. زمانی وجود داشت که ما هم یک هدف بودیم؛ اما به‌جای خرید شرکت خارجی، رشد سازمانی را ترجیح می‌دهیم».

ایشان افزود: «تمرین و توسعه منابع انسانی در درون سازمان مهم است تا بتوان استراتژی‌های رشد را اعمال کرد. من همچنین اعتقاد دارم می‌توانیم از شرکای خارجی بهره ببریم؛ اما علاقه‌ای به خرید آن‌ها نداریم». در عین حال این ناشر ژاپنی از خریده شدن توسط شرکت دیگری هم استقبال نمی‌کند. وقتی از سوجیموتو پرسیده شد اگر به فرض شرکتی مثل مایکروسافت پیشنهادی برای ادغام ارائه دهد، پاسخ کپکام چیست، ایشان گفت: «من مودبانه پیشنهاد را رد می‌کنم؛ چون اعتقاد دارم اگر شرکای برابر باشیم بهتر است».

لئون درحال مبارزه با اره برقی در بازی Resident Evil 4 Remake

کپکام چند سالی است در دوران اوج خود به سر می‌برد و با نگاهی به وضعیت مناسب مجموعه‌های فعالش و بازی‌های در دست انتشار آن، بعید است این روند فعلا تغییر کند. در سال مالی قبلی سازنده رزیدنت ایول بیشتر از هر سال دیگری نرم‌افزار به فروش رساند و امسال هم بعد از عرضه ریمیک Resident Evil 4، ارزش سهام آن به ۴۸۶۵ ین رسید. در فوریه ۲۰۲۲ هم اعلام شده بود صندوق مالی دولتی عربستان سعودی سهام ۵ درصدی کپکام را به‌دست آورده است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده