نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰

جدایی هیدکی کامیا از استودیو پلاتینیوم گیمز

هیدکی کامیا، خالق مجموعه بازی‌های Bayonetta تصمیم به ترک استودیو PlatinumGames گرفته است.

هیدکی کامیا، معاون و یکی از بنیان‌گذاران PlatinumGames تصمیم به جدایی از استودیو گرفته است. پلاتینیوم گیمز اخیرا با انتشار یک توئیت غافل‌گیرکننده تأیید کرد که خالق مجموعه بازی‌های Bayonetta کمتر از یک ماه دیگر در تاریخ ۲۰ مهر ۱۴۰۲ (۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) استودیو را ترک خواهد کرد.

استودیو PlatinumGames اظهار داشت: «واقعا بابت ایده‌های خلاقانه، مدیریت و کمک [هیدکی کامیا] در رشد پلاتینیوم گیمز از شروع کار تا به اینجا کمال تشکر را داریم. باور داریم که او به‌عنوان یک خالق بازی‌های ویدیویی در آینده نیز به کسب موفقیت ادامه می‌دهد. خوشحالیم که صنعت بازی‌ها با وجود هیدکی کامیا به جای بهتری تبدیل می‌شود».

هیدکی کامیا با انتشار توئیت جدیدی گفت: «ترک استودیو پلاتینیوم گیمز به‌هیچ‌وعنوان تصمیم راحتی نبود، اما پس از ملاحظات فراوان و براساس عقیده شخصی به این نتیجه رسیدم». خالق سری بایونتا افزود: «احساس می‌کنم این بهترین اتفاقی است که می‌توانست رخ دهد. من به خلق بازی‌ها به سبک هیدکی کامیا ادامه می‌دهم. امیدوارم منتظر باشید».

هیدکی کامیا سابقه درخشانی در زمینه تولید بازی‌ها دارد و با شروع کار در کپکام تعدادی از برجسته‌ترین آثار این شرکت نظیر بازی Resident Evil 2، بازی Devil May Cry، بازی Okami و بازی Viewtiful Joe را کارگردانی کرد. او یکی از بنیان‌گذاران پلاتینیوم گیمز بود و در این استودیو آثاری نظیر Bayonetta و The Wonderful 101 را کارگردانی کرد.

هیدکی کامیا برای کارگردانی Project G.G، بازی اکشن استودیو پلاتینیوم گیمز نیز در نظر گرفته شده بود. درحال‌حاضر معلوم نیست که در غیاب هیدکی کامیا چه کسی سکان هدایت این پروژه را در دست می‌گیرد. هنوز نمی‌دانیم که این کارگردان سرشناس پس از ترک استودیو PlatinumGames به کجا خواهد رفت و مشغول چه کاری می‌شود.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده