نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۸

اخراج کارمندان کریستال داینامیکس در راستای بازنگری‌های گروه امبریسر

با تایید کریستال داینامیکس، ۱۰ کارمند این استودیو در راستای سیاست‌های بازنگری اخیر گروه امبریسر اخراج شده‌اند.

گروه امبریسر به‌عنوان شرکت مادر برخی از استودیوهای بازی‌سازی، در ماه‌های اخیر با مشکلات مالی مختلفی دست‌وپنجه نرم کرده است که به‌نظر می‌رسد دلیل عمده آن به ناکامی این شرکت در کامل کردن یک معامله ۲ میلیارد دلاری در اوایل سال جاری مربوط می‌شود. در پی ناکامی گروه امبریسر در تکمیل این معامله، این شرکت اعلام کرد بازنگری‌هایی در ساختارهای خود اعمال خواهد کرد که در نتیجه آن برخی استودیوها تعطیل یا کارمندان آن‌ها اخراج خواهند شد. همچنین به‌عنوان بخشی از این بازنگری، چند بازی معرفی نشده لغو خواهند شد.

حال به‌نظر می‌رسد تاثیر این تصمیم گروه امبریسر به استودیو کریستال داینامیکس رسیده است. این توسعه‌دهنده در آگست سال گذشته خریداری شد و هم‌اکنون مشغول توسعه نسخه بعدی سری Tomb Raider است. حال با دستور گروه امبریسر، این استودیو ۹ کارمند بخش بازاریابی و یک کارمند بخش فناوری اطلاعات خود را در راستای سیاست تجدید ساختار داخلی برای هماهنگ کردن فعالیت استودیو با نیازهای تجاری فعلی شرکت مادر، اخراج کرده است.

با این وجود کریستال داینامیکس اعلام کرد شرایط این کارمندان را از نزدیک تحت نظر خواهد داشت تا از حمایت کاملی برخوردار شوند. این استودیو در حال حاضر دو پروژه بزرگ در دست توسعه دارد. اگرچه پشتیبانی از بازی Marvel’s Avengers به‌زودی به پایان می‌رسد اما سازنده آن هم‌اکنون در ساخت ریبوت Perfect Dark با استودیوی The Initiative ایکس باکس همکاری دارد. علاوه‌بر‌این، کریستال داینامیکس توسعه نسخه بعدی Tomb Raider را پیش می‌برد که در آینده توسط آمازون گیمز عرضه خواهد شد.

در اوایل سال جاری، کریستال داینامیکس به طرفداران اطمینان داد که بازنگری‌های ساختاری گروه امبریسر هیچ تاثیری روی توسعه دو پروژه نخواهد داشت. علاوه‌بر تعدیل نیرو کریستال داینامیکس، گروه امبریسر اخیرا خبر بسته شدن استودیو Volition، سازنده دو مجموعه Saints Row و Red Faction را تایید کرد. همچنین گزارش‌های اخیر ادعا دارند این شرکت فروش گیرباکس اینترتینمنت، سازنده سری Borderlands را در نظر گرفته است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره این اخبار را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده