// سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۶

کپ‌کام از Resident Evil Zero HD Remaster رونمایی کرد

ظاهرا سیاست بازسازی و به نوعی، نوسازی بازی‌های قدیمی برای کمپانی کپ‌کام به خوبی جواب داده و حالا این شرکت ژاپنی از نسخه‌ی بازسازی شده و بهینه‌سازی شده‌ی Resident Evil 0 برای پلتفرم‌های نسل هفتمی و هشتمی رونمایی کرد.

Resident Evil 0 در سال ۲۰۰۲ میلادی به صورت انحصاری برای کنسول گیم‌کیوب نینتندو منتشر شد و جزو بازی‌های خوب این پلتفرم محسوب می‌شود. سال‌ها بعد نسخه‌ای دیگر برای کنسول Wii منتشر شد و همچنان دست بسیاری از طرفداران سری رزیدنت ایول از این نسخه‌ی با ارزش و مهم کوتاه ماند. به لطف سیاست‌ بازسازی بازی‌های قدیمی کپ‌کام، حالا نوبت به Resident Evil 0 رسیده تا به صورت HD و کاملا بهینه‌سازی شده برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه شود. کپ‌کام هنوز هیچ اشاره‌ای به پلتفرم‌های نینتندو به ویژه Wii U نکرده و مشخص نیست آیا این کنسول میزبان بازسازی Resident Evil 0 خواهد بود یا خیر. کپ‌کام در نظر دارد این بازی را سال آینده‌ی میلادی منتشر کند.

داستان نسخه‌ی «صفر» روایتی از اتفاقات قبل از نسخه‌ی اول مجموعه Resident Evil است. در سال ۱۹۸۸ اوزول ای اسپنسر، پس از کشف نهایی ویروس تی توسط جیمز مارکوس، دستور قتل وی را صادر کرد. ویلیام برکین و آلبرت وسکر که به نوعی از شاگردان مارکوس حساب می‌شدند، ماموریت قتل وی را برعهده گرفتند. آن دو موفق به انجام ماموریت خود شدند اما چیزی که از چشم آن دو مخفی ماند این است که زالوی حاوی ویروس تی به بدن مارکوس رخنه کرده بود و مانع مرگ وی شد. ۱۰ سال از این ماجرا گذشت و در سال ۱۹۹۸، مارکوس کاملا احیا شد و قدرت‌های فرابشری را به خاطر وجود زالوی جهش‌یافته در بدنش پیدا کرد. مارکوس که از شرکت آمبرلا ضربه خورده بود، با پخش ویروس تی در کوهستان آرکلی در نزدیکی شهر راکون، باعث ایجاد آشوب و تبدیل شدن هر موجود زنده‌ای به مردگان متحرک شد. امارت معروف اسپنسر هم از گزند این اتفاق در امان نماند و به این ویروس آلوده شد.آمبرلا برای آغاز تحقیقات گسترده خود، دو تیم حرفه‌ای نظامی براووی و آلفا از جوخه استارز به منطقه اعزام می‌کند. ربکا چمپرز که عضو گروه براووی بود پس از اعزام به کوهستان آرکلی با شخصی به نام بیلی کوئن برخورد می‌کند که این برخورد، آغازگر داستان اصلی رزیدنت ایول صفر می‌شود.

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده