نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۱

سقوط دو میلیارد دلاری ارزش سهام اسکوئر انیکس از زمان عرضه فاینال فانتزی 16

ارزش سهام اسکوئر انیکس از زمان عرضه فاینال فانتزی 16 تا امروز بیش از دو میلیارد دلار کاهش داشته است.

اسکوئر انیکس، ناشر و توسعه‌دهنده سری فاینال فانتزی، با کاهش ۳۰ درصدی ارزش سهام خود نسبت به اوج ارزش آن در ابتدای سال مواجه شده است. این شرکت از زمان انتشار بازی فاینال فانتزی 16 تا امروز بیش از دو میلیارد دلار از ارزش سهام خود را از دست داده است.

این خبر پس از اظهارنظر اسکوئر انیکس در مورد عدم موفقیت فاینال فانتزی 16 در تحقق انتظارهای بالا پخش شده است. ناشر ژاپنی در آن زمان دلیل عدم موفقیت موردانتظار بازی را با کمبود جامعه مخاطبان پلی استیشن 5 مرتبط دانست. طبق گزارش بلومبرگ که شامل اطلاعات دریافتی از کارمندان و همکاران ناشناس مختلف می‌شود، اسکوئر انیکس در بخش توسعه و کنترل کیفیت بازی‌های خود با مشکلاتی مواجه است.

علاوه‌بر این گزارش، مایکل پریفونتین که یکی از بازیسازان مستقر در توکیو است، در این‌باره گفت: «پر کردن بازار با بازی‌های ناتمام، کم‌کیفیت یا تست نشده اقدام بدی است. این شرکت بدون نظارت مناسب، روی توسعه بازی‌های زیادی تمرکز دارد». شرکت اسکوئر انیکس اخیرا تایید کرد تیم سازنده فاینال فانتزی 16 در حال کار روی نسخه کامپیوتر و بسته الحاقی آن است. این بازی هم‌اکنون روی پلی استیشن 5 در دسترس بازیکن‌ها قرار دارد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره این اخبار را با ما در میان بگذارید.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده